Hoi,
Na jaren in de kast te hebben gestaan heb ik mijn oude VCR een Philips VR502/01 uit de kast gehaald, maar deze is nu een beetje van slag en de timing van het loopwerk klopt niet meer!
Volgens mij is dit loopwerk een G2 deck met een zogenaamde mode switch zie foto.
Deze kun je volgens mij reinigen door te demonteren en open te maken maar wat is de start positie van deze switch bij een uitgeregen loopwerk.
Wat extra documentatie og Know-How zou mooi zijn..
Alvast bedankt voor de info... 
Grt Arie
dit is het standaard G mechanisme, niet G2 (die heeft extra motor, tenzij je hem gedemonteerd hebt..
)
de schacht is eruit, ook die moet moet synchroon lopen met het mechaniek.
De allereerste VCR met het G-mechanisme was de Panasonic NV-H65. In die manual vind je ook de complete beschrijving en de timing van het G-mechaniek terug. hoplijk staat die manual ergens online. (later verschenen er apartje documenten betreffende de G mechaniek, zo eentje is uiteraard ook goed)
Begin bij dit type maar eerst de functie schakelaar welke op de foto staat te reinigen en een drupje contactspray er in. Je kan hem zo openwippen met het witte randwieltje. Noteer/ markeer eerst positie !! Daarna slide switch op lift ook reinigen.. Dan op tijd zetten.