Beste mensen, ik bezit een adaptor met 24V wisselspanning ( 300 Ma ) uitgangsspanning.
Ik ben een wisselspanning nodig van 12V ( wisselspanning ), hoe kan ik deze spanning verlagen tot 12V
Wie heeft een idee?
Met vr groet, max23
benleentje
Golden Member
Dat is zo goed als niet te doen. Beste is toch om een andere adapter te gaan zoeken. Dat is sneller en makkelijker.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Kleine trafo met sec. 12-0-12 volt op de 24v aansluiten, een van die 12v aansluitingen samen met de middenaftakking geeft dan 12v...
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Dan kun je net zo goed gewoon de 12-0-12 trafo direct gebruiken.
(of een 12V trafo kopen want de kans dat hij een 12-0-12 trafo heeft liggen is waarschijnlijk klein.
Als hij maar heel weinig en een constante stroom trekt zou een dropper weerstand ook een optie kunnen zijn.
[Bericht gewijzigd door fred101 op (25%)]
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Wegens "Maar /dat/ vertelde je er niet bij" kunnen we ook gewoon adviseren:
Je sluit een twee 10k weerstanden in serie aan. De uiteinden sluit je aan op de 24V en tussen GND en het middenpunt heb je de gewenste 12VAC!
Beetje uitkijken met de belasting, want meer dan 0.2mA trekken en de spanning zakt in.

Hunebedbouwer
De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?