Ik heb een yamaha dt 50 die het perfect deed, maar opeens viel de verlichting uit en later ook de brommer. Dus ik dacht dat de spanning regelaar kapot was want de accu ging van 13v naar 10v als je kickte dus had ik een nieuwe spanningsregelaar gekocht maar nu doet hij niks meer qua vonk en verlichting. Dus ik dacht ik meet de draden van de ontsteking door (ik weet niet of dit de goeie manier is) de rode pin van de multimeter in een pin van de stekker van de onsteking te steken maar bij 2 kwam 0v en bij een kwam 140mv en bij de ander 120mv uit. Mij lijkt dit erg weinig. Weet iemand hier meer over? Ik hoor het graag
Alvast bedankt bart
@bart
Leg je verhaal nog eens goed uit en het is nu een beetje onsamenhangend.
Desnoods even een foto erbij waar je meet met evt tekst of ingetekende info erbij .
Een kleine moeite voor jou maar voor ons duidelijk hoe wij jouw kunnen helpen.
Met een niet lopende motor zal je niet veel meten.
Of trap je op de kickstarter?
En uit de spoelen ( dus voor de diode) is het wisselspanning wat je moet meten..
Heb je de multimeter op AC staan?
Dan eens kicken en meten tussen blauw/grijs en rood/wit.
Dit zijn je spoelen is AC
Uitgang is wel DC hiervan is
Yellow +
Wit GND
6 volt staat ook in het schema. 
[Bericht gewijzigd door daandc op (66%)]
Kijk eens op je accu dan.
Dan heb je snel het antwoord.
Waarschijnlijk is het duitse model dan met een 6 volt accu uitgevoerd.
Nou en dan nu ff meten dan multimeter op DC en ff stevig kicken dan zou er spanning moeten verschijnen.
De blauwe draad is voor de neutraal schakelaar, als de bak in vrij staat moet die 0 ohm zijn naar massa en oneindig in ene versnelling.
Op dinsdag 18 maart 2025 21:38:09 schreef Bart19DT50:
Als ik het blauwe draad meet in zijn vrij en in versnelling staat er bij allebei OL
Ook die naar massa meten.
Dom nee hoor je kunt er van leren. 
In het bereik waar je nu zit is weerstand je meet een open toestand wat doet de meter als je deze hoger zet 2000mohm?
Spanning meet met je meter in het volt bereik.