Philips tv, wie doet tegenwoordig de waarborgherstellingen?

Waar vroeger Servilux en later Let Me Repair de waarborg herstellingen voor Philips tv's uitvoerde is me dat vandaag een raadsel...
Vandaar de vraag: weet iemand wie vandaag de waarborgen van Philips tv doet en dan voornamelijk in België?

Euhmm... word dat nog wel gedaan??

Ik neem toch aan dat er nog steeds binnen garantie gerepareerd wordt.
Maar deze vraag kun je toch bij TP Vision neerleggen?

in het verleden ben ik wel bij een bedrijf geweest wat herstelwerk aan lcd tv's deed. dat bedrijf zit in acht. er werd uiteraard vooral printen en lcd schermen geheel vervangen, op componentbasis was toen ook al niet meer. raar genoeg werden er vooral toestellen hersteld uit andere landen, merken die je hier niet tegen komt.

Als je in België een defecte Philips tv had, kon je als particulier contact opnemen via de supportsite van Philips. Indien het hardwarematig bleek te zijn stuurden ze je gegevens door naar Servilux en tot voor enkele weken naar LetMeRepair. Die laatste had de eerste overgenomen en bleven in Hasselt zetelen.

Dealers boekten herstellingen rechtstreeks in bij LetMeRepair.

Nu goed, die laatsten bestaan niet meer. Blijft natuurlijk de vraag: wat met hardware defecten. In neem aan dat er op het TPV postbusadres in Amsterdam geen herstelatelier gevestigd is...

Op maandag 31 maart 2025 21:44:52 schreef Beeldbuisje:
In neem aan dat er op het TPV postbusadres in Amsterdam geen herstelatelier gevestigd is...

Dat neem je goed aan.
Als contact opnemen via de supportsite van Philips niet meer lukt is het aan TP Vision om er voor te zorgen dat er vervanging komt om binnen garantie in België te repareren.
Vandaar dat ik je naar TP Vision verwijs.

Ik blijf kopen in de plaatselijke electrozaak. Je krijgt een vervangtoestel en de verkoper moet maar zien dat het hersteld of vervangen raakt. Ik blijf van mening dat grote ketens serie's aankopen die goedkoper samengesteld zijn.

Philips als in Philips bestaat niet meer. Niet dat dat veel uitmaakt, de winkel waar je de TV gekocht hebt is verantwoordelijk voor de garantie, dat is altijd al zo geweest.

Voor reparaties op componentniveau, voor zover mogelijk, ga ik altijd naar de buren. Daar zit een reparateur die het behoorlijk druk heeft met reparaties:
https://www.youtube.com/@Kapottespullen

De tijd van de eigen Philips service centers is al (heel) lang voorbij... :+

Dat neemt niet weg dat er geheid wel een service center is dat dit in opdracht van Philips en/of TPVision doet, en dat wil beeldbuisje dus weten.

Zeven Elektronica Service (ZES) in Goes is ook een bekende naam, onlangs afgebrand maar ik meen nog steeds actief. Ik weet alleen niet of ze Philips TV's doen.

Het grote probleem in dezen is dat herstellen niet moeilijk is. Alle onderdelen zijn meestal bij Aswo wel te krijgen. Probleem is natuurlijk dat TPV de dealers niet terugbetaalt bij een herstelling.
Dat zou de wereld zoveel beter maken...

ik weet vele gevallen op te noemen dat TV gewoon retour gaat en omgewisseld word. IDD de dealer krijgt geen stuiver voor herstellingen.

Op woensdag 2 april 2025 19:04:02 schreef smd: IDD de dealer krijgt geen stuiver voor herstellingen.

Toen Philips nog Philips was kreeg de dealer ook niks. Die kon hem naar Philips brengen en die kregen betaald uit de garantiepot van Philips Nederland.

Uiteindelijk betaalde de klant natuurlijk zelf de garantie: van iedere verkochte TV ging daarvoor een vast bedrag naar Philips Nederland. Daarom deden ze altijd zo moeilijk met Duitse Philipsen. Die waren nooit in Duitsland geweest maar wel voor Duitsland bedoeld, en omdat er geen garantie was afgedragen aan Philips Nederland waren ze dus 150 tot 350 gulden goedkoper.

Of je had een lange arm bij Philips en het lukte wel. In België tenminste toch.

Eind jaren '90 deed ik bij een zelfstandige vakantiewerk. Hij noemde zichzelf Philips service center en zal daar wellicht ook voor geautoriseerd geweest zijn op een of andere manier. Ik was 15, en de tv binnenin interesseerde me, niet het papierwerk :9~
Ik heb het ooit geweten dat ik televisies meebracht die God weet ik waar gekocht waren, met aankoopfactuur bij en nog in waarborg. Die kerel(of ik bij hem) herstelde die met plezier. Hem kennende zal hij er wel aan verdiend hebben.

Waar ik nu werk deden ze dat ook, maar enkel voor hun eigen klanten.
Ik heb dat nog geweten dat een waarborg herstelling vergoed werd. Niet de gigantische bedragen, maar als snelheid in herstellingen in je bedrijfsfilosofie zit, is dat mooi meegenomen.
Servilux bestond toen al.

Televisies worden goedkoper, Philips begon enorm te zeiken met zijn software, dus verkocht men in die periode meer Panasonic.
Kwam de vertegenwoordiger doodleuk zeggen dat het dan ook maar moest gedaan zijn met de waarborgherstellingen. Dit op straffe van NIKS meer terugbetaald te krijgen, ook geen onderdelen.

Het leek wel handelsoorlog toen, want de baas heeft toen een hele tijd niks meer van dat merk verkocht.

Op vrijdag 4 april 2025 10:05:51 schreef Beeldbuisje:
Of je had een lange arm bij Philips en het lukte wel. In België tenminste toch.

Duitse Philipsen werden wel gerepareerd onder garantie, maar wel altijd pas na een hoop gezeur.

Soms zijn dat soort zaken tussen landen of steden inderdaad lastig. Heb het hier in Venray gehad met Gamma...

Had een apparaat gekocht met problemen, vroeg een omruil. Men zei dat die niet op voorraad waren en een tijd zou duren.
Raadde mij aan om naar de vestiging Boxmeer te rijden, was daar op voorraad en hem daar omruilen.

De vestiging Boxmeer weigerde dat met de melding vn de bedrijfsleider: "ik ben een franchisenemer, ik heb niks met Gamma Venray te maken"

Na heel lang praten werkte men toch mee... (ik heb als klant toch niks ermee van doen dat 'ie franchisenemer is?... 8)7 )

(ik heb als klant toch niks ermee van doen dat 'ie franchisenemer is?...

U hebt als klant alleen maar van doen met Gamma Venray, waar u het product heeft gekocht. De onus ligt/lag bij hen om het probleem op te lossen, *niet* bij u, en nog minder bij Gamma Boxmeer, met wie er geen enkele vorm van koopovereenkomst was afgesloten.

De vestiging Boxmeer weigerde dat met de melding vn de bedrijfsleider: "ik ben een franchisenemer, ik heb niks met Gamma Venray te maken"

Waarbij hij volledig gelijk had en volkomen in z'n recht stond. Dit zijn blijkbaar volledig onafhankelijke vestigingen die 'voor eigen rekening' werken, onder de Gamma-franchise.

De toezegging van omruil van Gamma Venray is door Gamma Venray gedaan, niet door hem (Boxmeer). Het zou wel netjes zijn geweest als Venray eventjes vantevoren contact zou hebben opgenomen met Boxmeer om de situatie uit te leggen en tot overeenstemming tussen de twee vestigingen te komen, in plaats van de bal in het kamp van de klant te leggen. Schoonheidsfoutje van Venray.

Maar *zeer* coulant gehandeld door Boxmeer, die in deze tot volstrekt niets verplicht was; geen omzet heeft gedraaid, en daarenboven alleen maar extra 'ellende'/werk erbovenop heeft gekregen (retourneren van een, door een ander verkocht, blijkbaar defect product.)

Dan moeten ze ook niet zeggen "U kunt bij elke vestiging in Nederland omruilen"... :(
Ik persoonlijk vind franchise veel meer als alleen een overkoepelende naam... (waar je naar believen wel of niet onder kunt (ver)schuilen)

@nonius: dat is niet het idee achter de gemiddelde franchiseovereenkomst, voor zover ik weet.

naar het schijnt is er toch wel een europese wet die vordert dat jij met je Philips product bij het is eender welke dealer in Europa moet terecht kunnen met je garantieclaim. Gekocht daar of niet.

De praktijk leert heel andere dingen, als de dealer er in kwestie niks kan aan verdienen. Ook mijn baas doet het niet.

Iemand een idee of die wet nog steeds bestaat? Je zou zo maar eens een "echte" kunnen aan de hand hebben die binnenwaait met een vreemd toestel en garantie eist

Op zaterdag 5 april 2025 09:26:49 schreef Beeldbuisje:
naar het schijnt is er toch wel een europese wet die vordert dat jij met je Philips product bij het is eender welke dealer in Europa moet terecht kunnen met je garantieclaim. Gekocht daar of niet.
Iemand een idee of die wet nog steeds bestaat

Ongeacht of die wet er is, de meeste zullen er zich niet aan houden of zelfs kunnen houden. Als bedrijf moet er geld verdient worden, geen geld = deurtje sluiten op den duur.
Ik hoor het links en rechts al van winkeliers die aangesloten zijn bij een organisatie waarbij de organisatie online verkoopt en waarbij het product bij de winkeliers afgehaald kan worden, de winkeliers krijgen een zeer kleine vergoeding, is er dan een probleem dan mag de winkelier dat oplossen, raad eens wie dat betaalt...