Hallo allemaal,
Ik heb een Denon DCD-1550AR, maar helaas is de hiervan laser defect. Dit is al eens eerder vervangen door Radio Fortuin in Den Haag, maar die vervangende laser heeft het slechts 1,5 jaar volgehouden. Het Sharp-nummer van de laser is RCTRH8147AF.
Nu heb ik begrepen dat deze lasermodules vaak worden gekopieerd en vervalst, wat misschien de korte levensduur verklaart, wellicht dat er bewust of onbewust een kopie is gebruikt.
Ik was erg te spreken over het geluid van deze speler, maar als ik de laser elke anderhalf jaar moet vervangen, wordt het toch een kostbare en tijdrovende zaak. Daarom mijn vraag:
Is het nog de moeite waard om de Denon DCD-1550AR te (laten) repareren, of zijn wellicht vervangen door een gelijk model.
Heeft iemand ervaring met een betrouwbare bron voor deze lasermodules, zodat ik een kwalitatief goede vervanging kan vinden?
Alvast bedankt voor jullie inzichten!
ik zie die lasers voor tussen de 15 en 25 euro langskomen (Ali en Amazon). Heb je dan een goede? Geen idee, maar op anderhalf jaar vallen de kosten dan nog wel mee (als je het zelf kunt vervangen, laten vervangen kan natuurlijk vrij duur worden).