Hallo iedereen,
In de zaal van onze toneelvereniging heb ik een cameraatje hangen zodat de mensen in de loge en achter de toog kunnen volgen wat er op het podium gebeurt. Het analoge signaal van het cameraatje gaat via een tv-modulator en vervolgens via een coaxkabel naar de verschillende tv's.
Technisch werk alles perfect, ik moet alleen nog de juiste camera zien te vinden. Het huidige cameraatje (amazon €10) werkt goed als de gewone TL-Lampen branden. Het probleem is wanneer de theaterspots branden, dan raakt het beeld overbelicht, waarschijnlijk omdat slechts 1/3 van het beeld belicht is, onderaan en bovenaan heb ik een zwarte band (vloer en plafond) dat niet belicht is.
Nu vragen ze mij om nieuwe beter camera te kopen, maar ik zou niet weten wat ik moet kopen. Vandaar mijn vraag. Het moet dus een camera zijn met analoog video signaal en liefst eentje die je kan aanzetten door hem gewoon voedingsspanning te geven. Camcorders hebben meestal het probleem dat je nog ergens een instelling of een demo mode moet afzetten voor je hem als "bewakingscamera" kan gebruiken. Heeft iemand een idee welk type camera ik moet kopen om mijn probleem op te lossen?
Alvast bedankt,
Maarten
Een oude camcorder. Een vriend van me heeft er meerdere als beveiligingscamera's en dat werkt perfect.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
een goede beveiligings camera is er geen van 10€ dat is het nadeel. een goede lichtregeling en nog genoeg zien in het donker is daar een direct merkbaar effect van. heb wat oude die de 20 jaar zo halen maar toch prima werken. anderen hebben moeite met teveel licht, of veel beeldruis, geen omschakeling naar zwart/wit in het donker enz. wil je dus iets goeds dan neem een gewichtig lomp oud model of neem een nieuwe die duurder is. in de specs kun je lichtwaarden enz zien dan weet je iets.