Philips platenspeler AG1125 W/0 onderdelen, servicedoc en of ervaringen

Ik had deze platenspeler gekocht voor weinig. Was zwaar vervuild en zonder element. Beetje nostalgie ook natuurlijk. Opa en Oma hadden er zo een in de radiomeubel en ik mocht altijd de platen draaien op de zaterdagfeetjes. Gezellige boel met de familie. :P

Maar goed deze dus. Die was er niet best aan toe qua onderhoud. Ik had nog een element, maar die deed niet veel meer door een breuk in het keramiek/kristal. Nieuwe gekocht deed ook niets, doa. Om dat ik toch een beetje origineel wilde een tweedehands witte gekocht op MP. Deed het ook niet. Andere gekregen, deed het ook niet. Nieuwe gekregen voor het doa geval, die deed het wel.

In de tussentijd alles schoongemaakt, gesmeerd, uitgehard of gedroogd vet e.d. verwijderd enz. Nieuwe wisselpen opgeduikeld. Nieuw element er in en draaien maar. Toen bleek hij steeds ongeacht de LP steeds op 1 plek te blijven hangen.

Ik kon niet goed achterhalen waarom. Tot vanavond ineens het armbesturingsmechaniek de geest gaf. Er zit onder het scharnierpunt van de arm een bronzen? onderdeel. Met specifieke vormen en twee armpjes. Die armpjes bleken afgebroken. Dat hele geval zat sowieso al vol met haarscheurtjes leek het wel. Het metaal ziet er erg moe uit i.i.g.

Dus voor nu ff einde verhaal.

Nu vrees ik dat dit onderdeel niet zomaar gevonden is en gezien de conditie van deze is het ook maar de vraag hoelang die dan meegaat. Dus ik wil anders bezien of ik dit specifieke onderdeel kan namaken op de 3d printer. Het zit echter helemaal ingebouwd dus moet het hele mechaniek uit elkaar. Doe ik eigenlijk liever met de servicedoc erbij, maar die heb je ook niet zomaar.

Dus dat wordt nog wel een avontuur vrees ik.

Maar ik ben dus benieuwd of er leden zijn die in het verleden ook wel eens aan zo'n platenspeler gewerkt hebben.

Deze site heeft 't: https://www.freeservicemanuals.info/en/servicemanuals/viewmanual/Phili…
Alleen nog niet ingescand, dus kan even duren...

Nou ik ben lid van de NVHR en als ik het goed gevolgd heb krijg ik via hun een servicemanual. Dus kennelijk ben ik na aanvraag via de link van Arco daar belandt.

Of niet want ik ben bij tijd wel wat warrig.

Dat van die kogeltjes onder het draaiplateau had ik gemerkt ja, dat werd ff 'knikkeren' met optillen. Gelukkig zijn het er maar drie. :P

Ik heb in middels vandaag de servicedoc binnen van de AG1025. De AG1125 is het zelfde, zit alleen die bak eronder.

Het onderdeel dat afgebroken is:

Part nr 45 het veertje heet 44. Het lijkt een soort giet aluminium en zit vol met scheuren in de vorm van een visnetmotief. Wat ik hier op de tekening niet zo snel zie is dat er bij de mijne nog iets onderuit steekt dat voor de lift van de arm zorgt. Dit gebroken part stuurt de arm heen en weer. Nu niet meer dus. Het veertje hing al eerder los. Ik dacht eerst dat het losgeschoten was maar het brokstukje hing er nog aan.

Wordt nog wel ff wat met uitbouwen zo te zien. Ik hoop dat het onderste deel een apart onderdeel is. Als die nr 45 i.d.d. plat is aan de onderkant gaat het 3D printen wel lukken waarschijnlijk.