deskjet
if you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur
Ik wil bij wijze van proef het energieverbruik van een installatie monitoren gedurende een bepaalde periode. Ik wil hiervoor een kWh meter in de voeding plaatsen. De installatie heeft een E- motor van Inom. ca. 58A.Is afgezekerd met 63A.
Wat ik mij afvraag is of de startstroom van invloed is op de capaciteit van de kWh meter. Is een 3 fase meter tot 80A afdoende of kan die de startpiek niet aan? En gaat stuk? Motor start altijd onbelast m.b.v. een softstarter. In principe 1 start per werkdag. Voor het monitoren is het opstarten niet van belang. Gaat meer om bv. het verbruik gedurende een werkdag.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
dit moet gewoon kunnen. het gaat om de voorzekering waarde van de meter die niet hoger als 80A mag zijn.
deskjet
if you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur
Op maandag 26 mei 2025 19:15:08 schreef deKees:
De meeste kWh meters gaan tot max 40A. Maar er zijn vast ook wel grotere te vinden.
Zeker wel. Genoeg keuze. Ga ermee aan de slag!
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
de slimme meters die netbeheerders nu gebruiken kunnen max 100A aan, dit in tegenstelling tot de oude standaard 3F ferraris meters die 30A aankonden.
ook tussenmeters die ik vaker gebruik doen max 63A doorgaans, of 5A met stroomspoelen.
Ik zou een Homewizard 3 fase meter plaatsen, 100 Ampere.
129 Euro op de site van Homewizard.
Deze meter kan via wifi met de app de meter uitlezen en een mooie grafiek van de hele dag.
Op maandag 26 mei 2025 19:25:09 schreef testman:
de slimme meters die netbeheerders nu gebruiken kunnen max 100A aan, dit in tegenstelling tot de oude standaard 3F ferraris meters die 30A aankonden.
Dan moet je wel weten wat die 100A resp. 30A betekent. Dat is de waarde waarbij de nauwkeurigheid nog binnen de specs valt. De thermische belastbaarheid ligt nog iets hoger. Maar dat is een waarde die lastig te vinden is.