Hallo allemaal,
Mijn Liebheer No Frost vriezerkast (GN 2553 Index 20H/001) vriest niet meer, het lampje van temperstuurdisplay en alarmlampje knippert en diepvries piept zeer kort af en toe als de deur gesloten zijn, als de deur open zijn dan knippert de temperatuurdisplay niet meer en alarmlampje brandt constant rood. Er was geen ijsvorming in de diepvries. Wanneer ik de vriezer aanzet, draait hij een aantal minuten en schakelt hij daarna uit.
Wie kan mij helpen wat er mis is met mijn vriezer?
Er is wat meer info nodig.
Als de kast afslaat na een paar minuten , hoor je dan bij het uitschakelen een (scherpe) klik vlak bij de compressor?
En schakelt de compressor ook weer in na een paar minuten?
Gaat de compressor draaien of bromt deze alleem maar.
Zo ja, dan is dat de clixon beveiliging die ingrijpt.
Liebherr liegt dus iig niet
Op dinsdag 27 mei 2025 00:10:45 schreef Bunia25:
Liebheer No Frost vriezerkast (GN 2553 Index 20H/001) vriest niet meer, ]
ik kan echter geen storingscodes vinden, maar vind dit uit de manual wel mooi
Het apparaat is zodanig geconstrueerd en gefabriceerd dat storingen nagenoeg niet voorkomen en een lange levensduur gegarandeerd is. Doet zich desondanks een storing voor, ga dan a.u.b. na of deze misschien het gevolg is van een verkeerde bediening. Is dit het geval dan moeten we helaas - ook tijdens de garantietermijn - de reparatiekosten in rekening brengen
Ofwel, wij maken geen fouten en als we die toch tegenkomen, dan gaan we het proberen op u af te schuiven. Ik overwoog een Liebherr vriezer aan te schaffen, tot ik dit las.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Meet de mkt na. Deze gaat veel stuk en zorgt voor een breed scala aan miserie. De mkt is het zwarte lego blokje op de bedieningsprint. Uitsloderen (belangrijk) en met de multimeter op capaciteitsstand nameten. Iets rond de 0,47-0,68uF. Het staat er wel op gedrukt.
Andere problemen geven andere reacties maar gezien je vaststellingen aan subjectieve conversie onderhevig zijn is het vooralsnog mogelijk. Ntc's en ventilatormotoren kolen meest voor maar ook gas en compressorproblemen zijn mogelijk. Maar vooreerst de mkt nakijken. Ik geef het de meeste kans.
. Ik zal het vanavond controleren.