Hallo allemaal,

Mijn philips tv (43pus7608/12) reageert niet meer en lijkt vast te zitten in een testmodus. Het scherm wordt afwisselend volledig wit, rood, groen, blauw en zwart. Ik kan er niks meer mee doen. Op de afstandsbediening reageert hij enkel nog op de standby knop.

Het probleem ontstond terwijl ik naar youtube aan het kijken was. Plotseling werd het beeld zwart en begon het patroon. Ik heb geen knoppen op de afstandsbediening ingedrukt. Het uitzetten van de tv, en het uitschakelen via de stekker maakt geen verschil. Ook niet als de tv een tijd uitstaat, of losgekoppeld is van alle randapparatuur.

Weet wat ik hiermee kan doen, of heeft iemand een service manual?

Het lijkt er op dat het LCD panel zelf geen input signaal krijgt op de TCON. Dat kan allerlei oorzaken hebben. Voordat je aan het toestel gaat sleutelen, kijk even of je nog garantie hebt, toestel is uit model jaar 2023. Een service manual heb ik niet.

Groeten, Ron.

Schijnt na firmware updates soms in een 'color test mode' loop te schieten, in service menu er weer uit te krijgen...

Mocht het toestel niet onder garantie vallen dan valt er weinig te sleutelen, mainboard moet vervangen worden, de processor is defect gegaan en geeft geen "beelddata" meer, heb dit al vaker gezien bij dit type. De 12V voor de t-con is wel aanwezig waardoor je het WRGB beeld krijgt.

Is IDD wel een issuetje met deze TVs.. Ook al 2x de revue gepasseerd en IDD geen enkele Tcon datalijn vertoont nog activiteit. mainboard vervangen of waar meeste mensen voor kiezen schroothoop..

Op woensdag 2 juli 2025 10:19:32 schreef william1967:
Mocht het toestel niet onder garantie vallen dan valt er weinig te sleutelen, mainboard moet vervangen worden, de processor is defect gegaan

Ook weer een gevalletje "softwarematige koppeling"?
Ik zou zeggen nieuwe GPU... Maar Philips kennende |:(

Er is geen garantie meer. Ik heb het ding ooit gratis bij mijn internet abonnement gehad van kpn, tegelijk met ca de helft van mijn flat.
Het was geen denderende tv, (traag en laatste tijd liep hij al soms vast) heb ook al van meerdere mensen in de flat vernomen dat ze al stuk zijn, dus het is gewoon rotzooi.
Maar duidelijk dus, ik ga opzoek naar een nieuwe en deze kan naar de schroot

yup, helaas wel.. Philips was toch beter werd er hier en daar gezegd?? hmmm

Eerlijk gezegd, welke lcd (niet mini-led)is nog goed tegenwoordig 8)7

Op vrijdag 4 juli 2025 19:14:31 schreef smd:
yup, helaas wel.. Philips was toch beter werd er hier en daar gezegd?? hmmm

Philips was beter, maar dat was 30 jaar terug.
Vanaf Let's make things better of daarvoor al ging het mis.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op (23%)]

De laatste slogan "Innovation you" is ook nogal onduidelijk... ;)
't Was eigenlijk eerst "Innovation for you" maar om de een of andere reden hebben ze "for" weggelaten (en vervangen door een sterretje),
waardoor de hele slogan betekenisloos wordt...

In de jaren '80 - '90 kon je zonder meer uit een wand met tv's bij bijv. Makro zonder meer zo aanwijzen wat Philips (of Aristona e.d.) was door de 'echte' kleuren...

Ik herinner me "innovation and you"

De PUS serie waren niks dan problemen, daarom ook het woord PUS in het type, dat staat er niet voor niks...

Bij familie en vrienden liggen ze allemaal bij de container, want iedereen had er eentje, Philips was de beste in beeld en geluid immers.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (40%)]

Op zaterdag 5 juli 2025 02:23:15 schreef CrossFireX:
De PUS serie waren niks dan problemen, daarom ook het woord PUS in het type, dat staat er niet voor niks...

Ik heb er twee (43 en 50PUS8536/12), werken uitstekend, geen problemen. ("PUS" is inderdaad nogal ongelukkig gekozen... :) )

Is er tenminste nog iemand gelukkig hier met Philips TVs! Laatst nog een bekende 8008 hersteld ISM 2CV, maar helaas per 25-04-2025 is uit smart gedeelte de stekker getrokken door Philips, wel jammer want die modellen waren toch wel de topper qua beeld en geluid voor LCD TV, daarna bergafwaarts.

IDD Beeldbuisje, wat betreft kwaliteit LCD TVs holt achteruit: slechte schermen, kleuren niet natuurgetrouw, slechte kijkhoeken ( beeld word melkwit als er niet rechtvoor zit maar schuin) en daarnaast gaan ze vreselijk kort mee.

Ook goedkopere lijn van duurdere merken is allemaal el cheapo TPV achtig spul.

Oled is tot nu toe het beste, Samsung begint er ook mee en verdrijft de eigen Qled schermen ook

Op een of andere manier waren de IPS panels van Panasonic beter dan die van LG of de Chinezen. Ik loop daar nu bij klanten tegenaan... Geen idee hoe die van Sharp waren, maar ik geloof dat die hun patenten juist aan de Chinezen hadden verkocht.

Op zaterdag 5 juli 2025 11:30:59 schreef smd:
Is er tenminste nog iemand gelukkig hier met Philips TVs! Laatst nog een bekende 8008 hersteld ISM 2CV, maar helaas per 25-04-2025 is uit smart gedeelte de stekker getrokken door Philips, wel jammer want die modellen waren toch wel de topper qua beeld en geluid voor LCD TV, daarna bergafwaarts.

IDD Beeldbuisje, wat betreft kwaliteit LCD TVs holt achteruit: slechte schermen, kleuren niet natuurgetrouw, slechte kijkhoeken ( beeld word melkwit als er niet rechtvoor zit maar schuin) en daarnaast gaan ze vreselijk kort mee.

Ook goedkopere lijn van duurdere merken is allemaal el cheapo TPV achtig spul.

Oled is tot nu toe het beste, Samsung begint er ook mee en verdrijft de eigen Qled schermen ook

Of je moet van gitzwart begrafenisbeeld houden, het is een persoonlijke keuze.
Hier een prachtige 2016 KS8000 staan toen noemden ze het nog net geen QLED (kwam in 2017) maar dus wel quatum dot coating en een moth eye finish. Nog steeds erg blij me dit 100Hz model. Kostte wel een flinke grijpstuiver, destijds. Mooi dat je een beetje terugkomt van het de hemel in prijzen van OLED ;-)

Op zaterdag 5 juli 2025 13:05:27 schreef RAAF12:
[...]
Of je moet van gitzwart begrafenisbeeld houden, het is een persoonlijke keuze.
Hier een prachtige 2016 KS8000 staan toen noemden ze het nog net geen QLED (kwam in 2017) maar dus wel quatum dot coating en een moth eye finish. Nog steeds erg blij me dit 100Hz model. Kostte wel een flinke grijpstuiver, destijds. Mooi dat je een beetje terugkomt van het de hemel in prijzen van OLED ;-)

Nou, terugkomen van Oled zal ik zeker niet Raaf12, en zal zeker niet de Philips in mijn huis plaatsen! Maar van de LCD panels waren die wel de beste! En wat maarten zegt is IDD de Panasonic panels wel hele beste geweest. Van Sharp met de 4 kleuren panelen kan ik niet echt zeggen dat die mooi beeld gaven..

Is Oled nu helemaal vrij van inbrand/verouderingsverschijnselen? (inbranden van statische beelden)

ik heb er 1 nu 3 jaar en geen spoor van inbranden of verouderingsverschijnselen, wel heeft deze een scherm beschermingsprogramma wat om de 80 uur even zijn ding doet in standby.

Over Philips in het algemeen waren we 14 dagen terug op het werk nog aan het pochen dat er tegenwoordig weinig uniek aan Philips problemen meer zijn.
Dat wordt bij ons op de zaak vrij veel verkocht en ze gaan bijzonder weinig kapot. Zolang men maar geen gekke dingen doet zoals externe (dolby atmos) receivers aansluiten, of IPTV apps installeren loopt alles nogal tamelijk stabiel.

Heeft men nu vorige week op de 2019/2020 Android modellen een update gepushed dat de boel in de soep laat lopen. Nog een Philips logo en verder niks meer. Vandaag twee klanten gaan redden dmv een pkg file. Weer te hard geroepen...

Maar euh, zoals we hier twee jaar geleden nog riepen dat je voor betrouwbaarheid bij Panasonic moet zijn... Die tijd is ook weer achter ons. Sinds de low en mid end Vestel binnenwerken heeft. Wat voor rotzooi is dat zeg. Van de 18 stuks die we dit jaar verkochten zijn er al 6 omgeruild en ben ik al bij 10 wat moeten gaan tweaken. Zielig.

Sja, ik deel de mening wel anders, ik zie best veel Philips TVs met mainboard ellende.. Maar je heb gelijk, ook Panasonic heeft ellende met zijn Vestels, maar daar zijn de Japanners ook niet blij mee want die staan voor kwaliteit! Ik heb gehoord dat de samenwerking met Vestel ook eindigt en naar Hisense gaat want die doen het best goed!

Op zondag 13 juli 2025 18:58:57 schreef smd:
Ik heb gehoord dat de samenwerking met Vestel ook eindigt en naar Hisense gaat want die doen het best goed!

Zo, echt? Dan komt er sinds de jaren 90 weer wat Loewe spul in Panasonic. Met het Euro weet ik hoeveel chassis hadden ze toen ook een gelijke met de Loewe Q2100 dacht ik.

Nu goed nieuws in alle geval. Vandaag weer zo'n Vestel/Panasonic OLED mogen ophalen. Half jaar oud en dood. Rotzooi ten top