Yamaha rxv800 gaat 3 seconden aan en dan uit.Standby condensator is goed.Bij fout diagnose (2 knoppen tegelijk indrukken) staat er iets van H 016. Waarschijnlijk voeding? Er staat geen DC op de uitgangen , wie kan mij helpen ?
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Het lijkt op een probleem wat ik ook met een andere Yamaha RXV gehad heb: De DC protectie komt waarschijnlijk in. Dan schakelt die ook in de diagnostic mode vrijwel direct uit.
Je meet geen DC op de output omdat er zeer waarschijnlijk protectie relais tussen zitten. Je moet dus intern gaan meten.
Service manual erbij zoeken en kijken wat H016 betekend.
-edit-
Hier te vinden:
https://elektrotanya.com/yamaha_rx-v800-rds_htr-5280_sm.pdf/download.h…
-edit-
De foutcode zelf is niet in die manual te vinden wel dat die bij een DC fout na 3 sec afschakelt.
Als het een powersupply probleem is gaat die na 1 sec uit.
Misschien is die 016 wel 16% voltage tov 5V detected op de LS outputs?
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
De manual is niet echt duidelijk of het display aan blijft bij een protectie. Dus dat wordt dan toch zoeken/meten wat er mis is.
Dus ook verder de doc goed lezen of je wat meer in de diagnostics aan kunt zetten en kunt achterhalen wat de veroorzaker is van het probleem.
Hoi,
Na enkele Yamaha toestellen te hebben hersteld is de H016 meestal de een DSP chip error.
Gekend probleem bij zowel Yamaha als bv ook Sanyo.
Mvg
Update probleem Yamaha RXV800 De receiver gaat na 1 seconde uit bij inschakelen , relais in standbyvoeding schakelt in en gelijk uit. Bij inschakelen 2 koppen tegelijk indrukken:
Receiver schakelt in , display gaat aan , zone 2 knippert , meldingPS012 H , PS013H , Melding Analog Bypass
Speakeruitgang A en B inschakelbaar (relais klikken) , ingangsselector bedienbaar , bij Tuner staat IST0000020000 , op de eindtorren staat 39.6
Iemand een idee?
Probleem opgelost, de receiver doet het weer.
Het was de spanningsregelaar 7812 , deze gaf 1.2 volt i.p.v. 12 volt.Het is degene waarvan er 5 op een rij zitten op het grote koelblok van de eindtrap.Toevallig dat ik nog 1 had liggen.
Allemaal hartelijk dank voor de informatie.
Met vriendelijke groet, Jan