Ik ben een akai am 2800 versterker aan het herstellen. Bij het tone control board m2-5821 kom ik er niet goed uit omdat in het blokschema c5 en c6 een waarde van 47 uf hebben en in de afbeelding van de printplaat 4,7 uf. Welke is de juiste? Ook zou ik belang hebben bij een paar scherpe details foto’s van dit board waarop de componenten goed zichtbaar zijn.

Op zaterdag 12 juli 2025 12:18:46 schreef Erik roen:
Ik ben een akai am 2800 versterker aan het herstellen. Bij het tone control board m2-5821 kom ik er niet goed uit omdat in het schema c5 en c6 een waarde van 47 uf hebben en in de afbeelding van de printplaat 4,7 uf. Welke is de juiste? Ook zou ik belang hebben bij een paar scherpe details foto’s van dit board waarop de componenten goed zichtbaar zijn.

Op zaterdag 12 juli 2025 12:34:01 schreef Erik roen:
[...]

Wat voor waarde zit er nu in?
Kan zijn dat door slecht scannen van het schema de punt weggevallen is tussen de 4 en de 7?

Nu zit er een 4,7 in maar iemand anders heeft al een deze versterker gewerkt en vraag me af of dit nu wel goed is. Main board/ versterker werkt inmiddels perfect maar in het tone control board zitten wel wat problemen

In het schema inderdaad 47 uF en ook nog twee verschillende spanningen 10 en 15 Volt.
Ik zou er gewoon 47 uF 25 of 35 Volt in zetten, die zijn klein genoeg tegenwoordig.
Het zijn (ont)koppelcondensatoren en met een te lage waarde zou je wat laag kwijt kunnen raken.