Of SMD moet wat hebben liggen, of we moeten het bij Miele bestellen, of we moeten het origineel nummer vinden en bij een onderleverancier bestellen.
nonius
set SCE to AUX.
Misschien dat dit zou kunnen werken? (secondelijm met baking powder (zuiveringszout))
https://www.youtube.com/watch?v=n1meoZaHYZo&t=380
https://www.youtube.com/watch?v=2tHhW1XOm2U&t=296s
Deze techniek heeft mij in het verleden al een paar keer uit de brand geholpen....
[Edit: probleem is blijkbaar al verholpen....]
Ik gun het je zo...mocht het toch niet werken kijk even op oom Ali of er misschien iets voor je bij is.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Ik zie dat er een lap koper mee los gekomen is. Dat ga je goed moeten verzorgen om dat terug opgelapt te krijgen. De encoder is zoals voorspeld overleden.
Edit: met secondelijm en dan vette plastiek. Ik zie het niet zo positief in. Maar je weet nu 100% zeker de oorzaak en aan een encoder komen is niet zo moeilijk moest het toch terug stuk gaan.
[Bericht gewijzigd door EricN op (39%)]
Dat stukje koper is onder mee losgekomen. Dient om de encoder vast te houden op de print. Is met niets verbonden
EricN
Moest het niet werken zou ik er niets meer verder aan ondernemen voor je een werkende in handen hebt. Op dit moment is het belangrijk het niet erger te maken. Als hij werkt, prima en proficiat. Deze droogkast zou ik zeker houden. Haast onverslijtbaar en luchtuitlaat drogers worden moeilijk te vinden.
Gaat hij toch niet of valt hij eerdaags toch terug in panne zou ik volgend ondernemen:
1. zorg dat je een werkende in handen krijgt. Daar kunnen we mee helpen.
2. knip de 3 pootjes door vd defecte zodat het lossolderen vh grote stuk makkelijker wordt.Maw, offer de oude op om minder verdere schade te krijgen.
3. verwijder de 3 losse achter gebleven pootjes.
4. plaats de "nieuwe" werkende.
Het zijn maar tips. Niets moet uiteraard.
Het is inderdaad de bedoeling om een werkende uit de sloop te vinden. Daarbij een warme oproep moest iemand een sloop print hebben die hij kan missen.
Een metalen pulse encoder van AliExpress lijkt mij gewoon prima voor eventuele vervanging. Maar we geven de reparatie alle egards en hopen op succes.
EricN
Nee . Die lepel ga je moeten macguyveren. Kans op nog ergere zooi.
@smd verkoopt zulk spul denk ik. Klopt dat @smd?
Je woont in oost-vl. Dat is een behoorlijke afstand. Mss dat er korter bij leden zitten?
EricN
Off topic: @iedereen: bestaat de kans dat de oude CO layout terug komt? Dit werkt contraproductief. Modern werkt blijkbaar niet goed voor een dinosaurus.
Op dinsdag 15 juli 2025 21:47:23 schreef timbo917:
Zit op die van Ali expres dan die speciale lepel waar de draaiknop op past?
Is dat niet gewoon zo'n halve maan?
Op dinsdag 15 juli 2025 22:09:07 schreef EricN:
Off topic: @iedereen: bestaat de kans dat de oude CO layout terug komt? Dit werkt contraproductief. Modern werkt blijkbaar niet goed voor een dinosaurus.
Gebruikersnaam klikken gegevens >>> Legacy kiezen