hallo,

Neff type SD6PqF E-NR S51M40X0EU/19
Hij valt tijdens een programma uit en start iets daarna terug op, Hij geeft geen foutcode.

Ook bij een kort programma van 25min staat hij na een uur ng op en blijft hij staan op 13min in dit geval

Het scherm gaat ook niet altijd aan en na een paar keer duwen lukt het dan weer.

Dit is dus wat ik als informatie krijg van de persoon bij wie deze vaatwasser staat, ben er zelf ng niet langs geweest maar hij heeft de plaat vanonder weggenomen en onderin is hem droog.

Ik vermoed mss iets met de kabelboom maar zijn er bekende problemen met deze vaatwassers?

is er ook een optie voor in het service menu te geraken bij deze?

mvg

Meestal het voedingschip of de hall element deurschakelaar.

Service:
1. Links vlak naast het display. De 2 kortst naast het display gelegen knoppen. Dat zijn de scroll en enter toetsen voor het service menu.
2. Zet toesten uit. Zie dat er geen progr actief is. Anders eerst resetten met de startknop 4sec in te drukken en dan wachten tot hij stil valt.
3. Druk de 2 toetsen gelijk in en houdt ingedrukt!
4. Zet toestel aan.
5. P0 op scherm.

P0 is het error register
P1 is het automatisch testprogramma

Meestal voedingschip maar is display ten alle verlicht?? Bij deur aandrukken gaat weer verder en dooft display?

Als hij stopt in het programma en ge doet dan vaatwasser open dan is display niet verlicht, Ge moet dan ook verschillende keren op aan uit knop duwen om terug display aan te hebben.

Klinkt eerder als defecte voedings chip.

Dus nu heeft de persoon het test programma geprobeerd, p1, deur dicht, ledje brand onderkant voor 20 tal seconden, bij het openen van de klep blijft het scherm uit, met enkele keren aan uit knop in te duwen gaat hem trg aan.

Waar zit die voedingschip?

1. Toestel uit de nis nemen
2. Zijwand rechts wegnemen. Voorzijde 1 of 2 schroefjes. Dan wegnemen.
3. De stekker kun je uit het toestel achteraan uit trekken.
4. Onderaan de zijkant zit een witte doos. Deze uit de bodem wippen
5. Stekkertjes uit de print halen. Soms kan dat door gans de houder er uit te halen zodat gans de reeks er uit komt.
6. Doos open doen.

hij heeft de print eruit gehaald.

ik lees dat relais soms ook slecht zijn van het verwarmingselement, maar dat verklaart hier niet wrm hij het toestel verschillende keren aan en uit moet zetten om hem trg in leven te krijgen.

Print ziet er wat donker uit aan de connector van het verwarmingselement, enkel de pinnetjes van connector

en bij vervangen moet het volledige type nr overeenkomen omdat de print met het machien zou geprogrammeerd zijn lees ik dus.

weet iemand welke stekker het deurcontact is op deze print?

[Bericht gewijzigd door kevintjeuh88 op (10%)]

Bruin worden verwarmings pinnen is normaal zijn zilveren contacten, worden altijd zwart/ bruinig. Deurcontact loopt via bedieningsprint, gaat niet direct naar deze toe, maar verwacht niet dat daar het euvel inzit.

toestel is een 15 jaar oud, rond die tijd waren er veel problemen met het voedings ic in oa wasdrogers ed. zou dat ic vervangen, zijn de kosten niet.

bedoel je nu gwn de print vervangen of een bepaald component vervangen op de print?

ik ben de print eens aant opzoeken, maar kom deze enkel tegen op een duitse website, heeft iemand er ng succes mee?
vind er genoeg ma andere type nummers

Ben juist even langsgeweest en het deurcontact uitgemeten op de voedingsprint met het toestel ingeschakeld, op de connector van het deurcontact op het de print meet ik bij deur open +-12v en gesloten deur +-8v.

met enkel weerstand meting zonder spanning meet ik helemaal geen weerstand ma kan ook zijn dat mijn meettoestel niet optimaal werkt met autorange

[Bericht gewijzigd door kevintjeuh88 op (43%)]

Deurschakelaar hoort niet half te schakelen, het is een reedrelais, is die dan niet stuk??

Hall element deurcontact.

ja dat vraag ik me af, is het normaal dat ik ng 8v meet, het toestel wel aan elke keer als in hem dicht doe ma 8v... kheb geen vergelijkingsmateriaal,

tis een reedcontact als ik het opzoek, kost wel niet zoveel, zou natuurlijk ook kunnen zorgen dat het machien kuren begint te krijgen

[Bericht gewijzigd door kevintjeuh88 op (32%)]

Dat heb je dan niet goed opgezocht. In de info die ik je stuurde staat zowel op het schema als het connectie diagram als in de documenten dat het een hall sensor is. Ook heb ik deze deurcontacten al open gehad en er zit een printje in met een "transistor". Een hall IC dus.

Hall element deurcontact, you are right! ja, dan schakelt deze niet volledig dat klopt..

jep, ik heb deze maar snel opgezocht op internet maar dus een hal sensor..

Bij opendeur hoger als 12v en gesloten deur ongeveer een 8v, zou deze dan eerder 0v moeten hebben als hij goed werkt met de deur gesloten?

Lijkt me toch wel de bedoeling

maar het servicemanual zegt 13.5v indien vermogenmodule in orde is, dat heb ik dan ook niet gemeten dus zou het dan hall sensor of print zijn

[Bericht gewijzigd door kevintjeuh88 op (22%)]

Nee, een hallsensor maakt er nooit 0V van, 8V klopt wel. en 13,5V is geheel onbelast gemeten..

dat kan ik er wel vannuit gaat dat deze in orde is

1. Je schrijft initieel dat het toestel normaal werkt. Dus, waarom denk je dan dat je metingen niet normaal zijn? Het is pas als hij uitvalt dat je eerdere metingen van tijdens normale werking moet vergelijken.

2. Heb je het foutregister uitgelezen?

3. Heb je een testprogramma gestart?

4. Een voedings ic kost nagenoeg niets dus een gok wagen en deze preventief vervangen gaat je geen financiële kater opleveren. Dat is denk ik je volgende stap. Dat of de voedingsspanning monitoren tijdens uitval.

5. Een andere rudimentaire test is de voedings chip warm maken met een haardroger om mogelijke uitval zo uit te lokken.

Ik ga gewoon de hele print vervangen als ik hem vind, het toestel staat niet bij mij dus heb niet alle tijd om het helemaal door te nemen.

test programma doet hem niet uit, en hij geeft geen fouten aan.

heb wel het voedings ic en de relais op de print eventjes opnieuw laten vloeien met soldeersol, in de week inbouwen en ng eens testen

kom de print tegen op eBay voornamelijk ng betaalbaar, dan is dat het risico wagen.

[Bericht gewijzigd door kevintjeuh88 op (35%)]