GMM
Golden Member
Beste forumleden,
Een kennis heeft mij een vraag gesteld die ik helaas niet kan beantwoorden maar heb mijn hoop een beetje op jullie gevestigd. Hij heeft mij ook altijd veel geholpen dus wil hem nu ook helpen maar het is voor mij zonder servicedocumentatie niet op te lossen.
Het gaat om de Siemens HF75860nl/02. De encoder van het klokje was stuk, dat heeft hij gerepareerd maar daarvoor is de print verwijderd en was hij vergeten een foto van de bedrading te maken. Er zijn nu dus 5 draden waarvan niet duidelijk is waar ze op aangesloten moeten worden. Ik ben er nog niet geweest om te kijken maar zo te zien op foto 3 zijn de aansluitingen op het rijtje de relaiscontacten. Heeft iemand misschien de documentatie beschikbaar of weet misschien wel welke kleur wat is en op welke contacten de draden moeten:
De kleuren zijn:
- zwart+zwart
- rood+rood/bruin
- paars+paars
- grijs
- wit/zwart+wit/zwart
Alvast bedankt, groet Wim
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
.
[Bericht gewijzigd door EricN op (95%)]
GMM
Golden Member
Beste Eric,
Bedankt voor je snelle reactie, ik heb de PDF's gedownload. Ik zal het laten weten als het gelukt is.
vr gr Wim
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Zonder foto ben je reddeloos verloren! maargoed redder in Nood EricN heeft wel een schema gelukkig..
GMM
Golden Member
Vanavond even langs geweest en aan de hand van het schema de juiste aansluitingen kunnen achterhalen.
EricN nogmaals dank voor de schema's!