I.v.m. kabelboomschade aan de LPG heb ik een nieuwe brandstofrail en nieuwe stekkers gekocht. Ik ben nu de kabelboom aan het herstellen, echter ik weet niet meer welke stekker op welke cilinder zat.
De oorzaak is brandschade en in de haast heb ik alle stekers er snel afgetrokken om te zorgen dat ze niet ook de injectoren zouden beschadigen: ook de kleurcodes zijn door de brand niet meer te zien.
het gaat om een Prins VSI 2.0 G3 LPG installatie.
Ik zoet de kleurcodes voor de cilinders 2, 4, 6 en 8 (jeps het is een 8 cilinder kit)
graag iemand die me kan helpen of een bedradingsschema heeft.
Ik heb hier een link naar de handleiding. Als je naar de URL kijkt dan weet je ook hoe ik dit document gevonden heb. Er staan daadwerkelijk bedraddingsschema's in, ik ben ook de uitdrukking VSI 2.0 tegengekomen.
Als je hier iets aan hebt, wil ik in het Guiness Book of Records als eerste mens ter wereld die iets nuttigs heeft gedaan met ChatGPT.
dan ga ik je vertellen dat de kleuren overeenkomen en dat cilinder 1,3,5 en 7 goed lijkten te zitten volgens dit schema!
dus ik kan verder: zou het me dan gaan lukken om deze auto vanavond nog op LPG te hebben draaien??
Ik was net aan het zoeken naar deel 2, want aan het begin van de PDF staat "part 1/2" maar zo te zien heb je alle info al.
Dit is overigens een herkenbaar probleem, Laat even weten hoe het af is gelopen!
//edit
In dit geval heeft de fabrikant het allemaal netjes in de handleiding staan, maar eigenlijk zouden ze bij grote apparaten de service-info verplicht moeten meeleveren.
Het antwoord is JA!
hij rijdt weer op LPG
Dit gaat mij heel erg aan het hart, omdat dit de laatste inbouw is geweest van ons mede forumlid Shiptronic voor hij plots overleed.
Deze installatie is me om die reden ERG dierbaar.