Ik heb een vraag over het reviseren van een accu van een Sparta C3 accu het betreft een 37V 11Ah batterijpakket.
Door verouderde cellen is de accu bol komen te staan en had ik via marktplaats en gereviseerde accu gekocht.
Nu is het geval dat ik wel vaker accu's zelf reviseer en heb ik het accupakket zelf na gebouwd alleen loop ik even vast met het puntlassen in de juiste in serie en parallel schakelingen.
Zie in de bijlage de foto's hopelijk is hier iemand die mij even kan helpen met dit probleem.
Op de eerste foto ziet u het batterij pakket die ik heb gekocht en op de tweede foto het pakket die ik heb gekocht via marktplaats ik hoopte dat iemand misschien het aansluitschema voor het in serie en parallel aansluiten van het batterijpakket.
alvast bedankt
je moet die witte stikkers verwijderen om dan de verbindingen te zien. hoe je het doet maakt eigenlijk weinig uit, ze moeten per 4 parallel staan en 10groepen in serie.
dan even op de bms meten op de connector waar de serieverbindingen zitten (4,2V-8,4V-12,6V... 42,0V). ik vrees wel dat je dat pakket met hot glue niet zomaar in die behuzing zal krijgen.
je zegt ook dat het eerste pakket bol kwam, dat kan niet met dit type cellen, die zwellen niet. enkel die vierkante blokken deden dat
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
De originele accu bestond ook vierkante cellen als ik me goed herinner.
Dat "nieuwe" pakket is een bende; het zijn verschillende cellen (er zitten een paar cellen bij met duidelijk een andere kleur), een ze zijn compleet verkeerd aan elkaar gelijmd, boven heb je 9 cellen met de plus omhoog, een onderaan 2. Daar kun je geen groepjes van 4 van maken.