Hallo
ik heb hier een PUS 9235/12 met chassis tpm 20.1E die vertikaal onstabiel is. Het fenomeen is niet gemakkelijk te beschrijven, ik kan het beste vergelijken met een oude lampen tv waar de vertikale eindtrap onstabiel is nl schudden en slechte verticale sync. heeft iemand een idee?
Ik denk dat het probleem gelegen is in de ssb print . Heeft iemand ervaring met het fenomeen of enig idee?
Dank voor een antwoord.
Camiel

Nope, verticale jitter komt door sluiting in data lijnen INWENDIG in beeldscherm, je kan kijken DMV linker en rechter bandkabel los te magen vanaf Tcon welke kant de oorzaak is.. isoleren datalijn is mogelijk met Tapeje, maar dan houden de mogelijkheden op...

Als het een fout is zoals je hier kunt zien dan is het eenvoudig op te lossen.

Beste dank voor de tip.
Ik probeer nu het toestel te openen maar ik slaag er niet in . Het is een toestel met een box, die op de voet gemonteerd is. Heb de 2 schroeven van de voet vewijderd maar ik kan de voet niet afnemen. Ik kan ook de rugwand niet verwijderen die zit ergens terhoogte van de voet geblokeerd. Is er een truk of moet er iets geforceerd worden?
Graag een nieuwe tip van ervaren mensen.
Dank bij voorbaat
Camiel

De voet zit vast met 3 schroeven. Als de schroeven verwijderd zijn dan de voet uitschuiven naar beneden.

Bedankt William
Ik had het deksel van de voet niet gevonden, van daar dat ik de 3e vijs niet vond. Om terug te keren op de fout, wat ik zie op het scherm gelijkt redelijk op uw filmpje.
Je zei dat dit eenvoudig te verhelpen is, kan je me meer instructies geven?
Dank bij voorbaat
Camiel

Hallo William,
Beste dank voor uw mailtje.
De fout bevindt zich in de rechterzijde van het scherm. Ik heb geprobeerd met koeling te detecteren welke chip defect zou zijn, maar zonder resultaat. De onstabiliteit bleef. Ik vond 4 zo'n chips op de rechterzijde van de print. Kan je me raad geven, verwijder ik alle chips of moet ik overgaan tot isoleren van contacten? Graag uw raad, is er geen risico om de 4 chips te verwijderen?
Beste dank voor uw advies
Camiel

IPA erop en kijken hoe snel deze verdampt zoals in één van de video's te zien is, afkoelen helpt niet.