Ik heb een aan-uitschakelaar (Atilon375217). Het schakelschema dat erop is gedrukt is te vinden in bijgevoegd schema onderaan (NS). De schakelaar is gemonteerd zoals in het schema is weergegeven. De machine werkt zoals het moet maar dan enkel wanneer de groene knop ingedrukt blijft. Kan iemand toelichting geven hoe de schakelaar werkt? Ik ga ervanuit dat wanneer de groene knop wordt ingedrukt een elektromagneet het contact gesloten houdt tot de stroom om een of andere reden onderbroken wordt. Mij is niet duidelijk hoe de spoel wordt bekrachtingd (waar is klem A2). Hoe kan ik uitmeten of de spoel wordt bekrachtigd?
Alvast bedankt voor de toelichting
Het schakelschema van NS rechts onder klopt niet... die heeft 2 klemmen 23 en geen klem 14 
Als je de draden 14 en 24 aan NS omwisselt is je probleem van de baan ... mits er geen andere onjuistheden op je tekening staan 
Beste,
Bedankt voor de info.
Idd de klemmen zijn niet correct genummerd. Aan de IN-kant moet 23 vervangen worden door 14. Excuses hiervoor.
Wijzig ik de bedrading dan gebeurt er niets. Terug naar de initiële aansluiting. Druk ik op de AAN-knop in dan hoor ik het relais geactiveerd worden en da's al een pluspunt. Eerder hoorde ik dit niet (wegens een losse aansluiting ergens? 'k Weet het niet.) Dus er is stroom aan de draairichtingschakelaar. Kies ik een richting dan start de motor een fractie en schakelt die meteen uit. Ook het relais wordt gedesactiveerd. Blijf ik de AAN-knop induwen en kies een richting dan draait de motor. Graag tips om dit te verhelpen.
Met dank
Aan de IN-kant moet 23 vervangen worden door 14.
Toch niet ... de 23 aan de UIT gaat de 14 zijn.
13-14 wijst hier contact nr 1 aan en 3/4 naar Normaal Open contact
23-24 wijst hier contact nr 2 aan en 3/4 naar Normaal Open contact
't Is me niet duidelijk hoe de spoel bekrachtigd wordt.
"A2" van de spoel hangt inwendig aan 14
A1 gaat naar DS12
Van DS11 terug naar 14 
Na omwisselen wordt dat "A2"=14, A1 naar DS12, DS11 naar 24 
Wijzig ik de bedrading dan gebeurt er niets.
Als zelfs de motor nu niet meer draait wanneer je de groene knop ingedrukt houd heb je niet 14 en 24 gewisselt of klopt het schema niet met de werkelijke bedrading.
Begin gewoon met testen van NS
L en N op 13 en 23, brug tussen A1 en 24, een lamp op 14 en 24
Volgens mij is deze vraag hier ook al beantwoord:
https://www.circuitsonline.net/forum/view/169231?query=schakelaar+dan&…
Dubbeltopic, dus deze gaat dicht.
Verdere vragen mogen in het al lopende: https://www.circuitsonline.net/forum/view/169231
Bedenk volgende keer ook een titel die iets meer de lading dekt.