peter60
peter
Het toestel werkt goed op DVD en op VHS video met een mono opname. Vanaf dat er een cassette met stereo opname wordt afgespeeld komt er een tappend geluid mee uit de luidsprekers van de tv.
Ik kan het geluid van de video via de audio knop op de afstandsbediening verzetten van stereo, Links, rechts en tenslotte mono. Dit gaat echter niet makkelijk omdat het toestel blijkbaar niet zo goed reageert op dit signaal, ook verschijnt er dan op het beeld, stereo, links of rechts, en raar genoeg met de zelfde frequentie van het storende geluid. Bij mono stopt het storende geluid, omdat het toestel niet meteen op de audio knop van de afstandsbediening reageert duurt het filmpje 3 min. (op alle andere knoppen van de AB reageert het toestel goed) Op 2min35 krijg ik, hoorbaar, het geluid overgeschakeld van links naar rechts om dan uiteindelijk op mono te geraken.
https://drive.google.com/file/d/14WXzyTjVabfrswVcx6KjqslF-_UIIeOu/view…
Ik heb de voeding al verwisseld met die uit een Funai DPVR-2600 wat het zelfde resultaat geeft.
De service manual heb ik ook al gevonden.
Wie weet raad?
peter60
peter
Toestel is hersteld, met een ander videodeck er in werkt die prima, storing zat dus in een slechte audiokop in de koppentrommel.
(heeft lang op het schap gestaan tot ik er de moed nog eens voor vond, een videodeck wisselen van een Funaï is niet zo simpel)
Tappend geluid van audio komt door flucturerend draaien van de drum motor. Audio spoor is smaller dan video spoor..