Is het Titan OS wat Philips in tv's gebruikt echt zo bar slecht?
(ik heb niet een positieve review kunnen vinden. Waarom gaan ze er dan mee door?)

Overwegingen kunnen zijn licentiekosten, mogelijkheid om zelf reclame te kunnen verkopen om te tonen op hun "smart" TV platform.

Associaties met het gelijknamige (ex) duikbootje dragen natuurlijk ook niet bij aan een rotsvast vertrouwen... :+

Het probleem met platforms is dat ze tractie nodig hebben. Android een breed ondersteund platform, dus alle aanbieders van video hebben hier een app voor. Titan is een klein/jong platform, dus heel veel aanbieders hebben geen app hiervoor. Dat reflecteert zich als onvrede over Titan, terwijl het een intrinsiek kenmerk is van nieuwe platforms.
Dan kan je je wel afvragen of Philips er goed aan deed om met een "eigen" oplossing te komen...

Het zou eigenlijk sneller als Android moeten zijn.
Maar in de praktijk blijkt het veel trager, loopt vaak vast, en incompatible met de meeste apps. (weer tijd voor "Let's make things better"? :) )

Waarbij Philips TV's allang geen Philips TV's meer zijn daar de hele bups verkocht is aan TP Vision in 2012 al.

Op donderdag 21 augustus 2025 14:42:49 schreef Arco:weer tijd voor "Let's make things better"?

Ze zouden het inderdaad beter moeten maken, zodat uiteindelijk weer de slogan "Philips, dan is het goed" uit de kast gehaald kan worden, of eigenlijk "TP Vision, dan is het goed".

Op donderdag 21 augustus 2025 14:42:49 schreef Arco:
Het zou eigenlijk sneller als Android moeten zijn.
Maar in de praktijk blijkt het veel trager, loopt vaak vast, en incompatible met de meeste apps. (weer tijd voor "Let's make things better"? :) )

Let's make better things...

Bij ons had een bedrijf een Titan serie apparaten, was ook geen topspul...

Op donderdag 21 augustus 2025 14:51:59 schreef bprosman:
Waarbij Philips TV's allang geen Philips TV's meer zijn daar de hele bups verkocht is aan TP Vision in 2012 al.

En niet veel later werd alles TPV, die nog een handvol andere merken in zijn wereldwijde portefeuille heeft.

Als ze Titan op elk merk gebruiken, dan zou het best tractie kunnen krijgen.

Ik weet niet hoe dat in NL zit, maar in België zijn de meeste lokale streamingapps vertegenwoordigd. Wonder boven wonder eigenlijk. Volgens mij is enkel GoPlay (van Play 4-5-...) nog niet te installeren, maar dat kan je middels Apple Airplay wel klaar krijgen.

Bij de voorstelling van Titan OS werd officieus verteld dat Philips (of TPV zo je wil) op die manier de volle pot van reclame-inkomsten kon innen, terwijl er met Google tv flink moet afgedragen worden aan Google.

Ik moest vorige week nog zo'n Titan ding wat gaan finetunen bij een klant. Qua snelheid kan ik er anno 2025 nog erg weinig op afkeuren, maar het werkt niet intuïtief. En inderdaad, het puilt uit van reclame. Gelukkig nog geen banners oid in beeld.

Van bij het begin van Smart-tv lijken ze bij Philips tv's maar te blijven zoeken op welk OS ze de boel zouden willen laten draaien. Hét probleem bleef volgens mij dat te weinig app-makers er zich wilden achter zetten. Op de tijd dat het bestaat lijkt dat nu bij Titan toch al beter te lukken dan ze ooit eerder klaar kregen. Het zou me niet verwonderen dat men vroeg of laat Google TV volledig laat vallen.

Half offtopic: ik vraag me af waarom er geen enkele fabrikant een samenwerking met Apple TV kan bewerkstelligen. Alle apps beschikbaar, bijzonder stabiel systeem en gegarandeerd een hoop fanboys die het sowieso willen kopen.