goedendag beste mensen :

Ik heb een reloop rmx-40 usb die aangaat en verder niks doet qwa functies ,de lampjes branden wel maar verder niets ......
Ik heb een block diagram en service schema toegevoegd

Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad of mij in de goede richting kan sturen qwa fixen ( of doormeten )

Eerst de voeding controleren. Kijk of alle spanningen er zijn. Dat de lampjes branden wil niet zeggen dat alle rails aanwezig zijn. +15(2x), -15, +5 en +3V3

Er werd mij door iemand verteld waarschijnlijk een transistor ....?

Ja en? Wil je ze nu allemaal blind gaan vervangen in de hoop dat het idd een defecte tor is?
Het is veel makkelijker om eerst te meten of alle voeding er is. Als er een ontbreekt dan is dat doormeten de volgende stap. Een missende voeding is de meest logische reden dat niets werkt. Waarschijnlijk een missende 3V3 of 5V rail. Maar ik heb niet het hele schema doorgespit want mijn scherm is te klein om dat makkelijk te zien.

prima we zullen de voeding eens doormeten kijken of alles door komt

@Fred101: Ik zie maar een 15v spanning, de andere is -15v.

Op de +15 en -15 volt (IC01 7815 / IC02 7915) zitten volgens het schema elco's van 16 volt, dat is wel heel erg krap bemeten.
Het zouden in de praktijk op de print wel hogere werkspanningen kunnen zijn.

@Evildoberman

• Meet ook of VCC er is.

Ik zie toch echt duidelijk een 3v3 rail en ook TWEE 15 Volt rails (onderdeel van de symmetrische voeding).

Wat betreft de maximale werkspanningen van elco's: ik had een RMP-2760 USB (dat geeft al aan hoeveel gezeur ik er mee had dat ik het typenummer zo uit m'n hoofd hier neerzet) die kort na aankoop al moeilijk begon te doen. Terug naar de winkel en gelukkig, daar deed het ding nog hetzelfde als bij mij thuis.

Een nieuwe dan wel gerepareerde teruggekregen, maar 4 jaar later of zo andere defecten met dat ding gehad, waaronder gewoon niet opstarten. Of alle digits van de LCD's aan en verder niets, of alleen backlight en verder niets. Soms alle digits van de LCD's en alle knoppen aan en verder niets.

Ding opengemaakt en op z'n zachtst gezegd niet zo blij geworden van de binnenkant. Heel veel lijm en veel onderdelen van discutabele 'merken'.

Uiteindelijk ontdekt dat het defect waarschijnlijk bij de verbindingskabels tussen CD/MP3 eenheid en bedienings-eenheid zat, waar meerdere pennen met corrosie te vinden waren (hoe is me een raadsel, het ding heeft nooit het ruige feestleven meegemaakt, is nooit buiten gebruikt enz...)