Machine valt na enkele minuten helemaal dood .
Display gaat vanzelf terug aan na enkele minuten.
Lijkt mij een temperatuurprobleem .
Voedingschip ( CP3001RN) vervangen , echter zonder resultaat .
Voor de zekerheid deze nogmaals vervangen maar blijft uitvallen , soms zelfs na enkele seconden .
Iemand ervarinf met dit probleem ?

Jan

Temperatuurprobleem kan je testen door 1 vd 2 printen beurtelijngs ter test in de vriezer te steken. Of met warmtecamera.

Een elco die warm loopt (door droogte intern) of te hoge rimpel?
Secundaire stroom die te hoog oploopt?
Beurtelings print wisselen?

Valt dood. Als in de spanning valt weg (gemeten?). Of de display valt weg?

[Bericht gewijzigd door EricN op (13%)]

Spanning nog niet gemeten maar display valt uit en programma dat bezig is stopt .
Ik heb wel de indruk ( straks nog te testen) als ik machine aan zet maar programma niet start dat machine dan wel aan blijft

Als dat zo is, kan het best zijn dat een van de relais te veel trekt en voeding doet trippen?? NTC in sluiting??

Als machine aan staat meet ik 11,9 v.
Als het een programma draait zakt de spanning naar 11,55 v .
Nu net 2 maal laten centrifugeren zonder uitval .

Een quantum wasmachine. Measurement is interference.

Voor centrifugeren worden andere stuurelementen gebruikt dan voor wassen.

Meggeren van niet elektronische componenten en ontkoppelen van overbodige verbruikers is nog een testmogelijkheid.

Voorfront print heeft geen waterschade?? 11,55 V is niets om zorgen over te maken...

Ik heb de hoofdprint al in een andere machine gemonteerd ( net dezelfde) en fout blijft.
Daarom ben ik eigenlijk vrij zeker dat het probleem in de hoofdprint zit .
Gisteren 4 programma's laten draaien zonder enig probleem .
Ik heb nu een multimeter op de 12v hangen maar ga hier eens een scoop op zetten .
Misschien wordt ik hier wijzer uit .

Jan

Belangrijker, wat doet de 5V?? of 3,3V

I have struggled with an ELP266-D.

I bought a machine for parts and was surprised that it turned on. It spun once and then refused to turn on. The LED next to the large capacitor would turn on but not the other.

I measured the resistance between ground and 5v and it showed a short. A capacitor next to the CPU (Between the oscillator and the cpu) had died and I was hoping it was not the end. I swapped it with one that looked similar (I have another ELP266 for reference).

I swapped the CP3001RN with a new one.

It would not turn on. The screen would flash, the small LED at the top eventually turned on but it would not power on. The relay would not click.

Long story short after trying many things, I took a CP3001RN from an old dishwasher unit and installed that. It now works. The moral is to not use imitation parts from AliExpress.