ik ben op zoek naar een schema van de printplaat van deze inductiekookplaat.
Het probleem van de plaat zit in het feit dat de re ventilator niet op tijd aanslaat en derhalve de plaat uitschakelt. Aan de li kant geen probleem. Als li een tijdje aan staat en dus warmte produceert, doet re wel weer mee en is er "niks" an de hand. Waar zit die sensor van rechts???

Er zijn geen schema's in omloop gebracht.
De ntc zit op koelblok van de powermodule.
Je zou beide ventilatoren nog eens om kunnen wisselen om te zien of klachtbeeld dan ook veranderd.

Er is volgens mij niks meer leverbaar van deze plaat.
Is inmiddels al dik 20 jaar oud

bedankt voor je reactie, ik ga kijken!

Ik heb een paar jaartjes terug ook eens een plaat gerepareerd daar was ook geen schema van heb dus het schema vanaf de print op een stuk papier getekend om te kijken hoe dit geschakeld stond.

je ziet vaker bij die inductieplaten dat ze bij inschakelen van 1 pit niet de fan inschakelen, maar bij 2 pitten wel. als dat wel werkt heb je nog kans dat de fan gewoon slechte lagers heeft en moeilijk aanloopt. de oudere modellen hadden nog 230V fan's.

het lijkt er op dat het probleem met de inductiekookplaat is opgelost: de powerunits worden met veertjes tegen de glasplaat gedrukt, en laat dat nou rechts vast te zitten, waardoor er bijna 1 cm afstand zit tussen de glasplaat en de power unit. Na gangbaar maken en afstellen lijkt het nu opgelost.....
Dus geen ntc probleem, maar fysieke , mogelijk is de plaat door een zware pan naar beneden gedrukt/getrild??
Ik ben er achter gekomen door de plaat nu niet onderste boven te demonteren maar recht op: schroefjes los en de glasplaat op tillen, toen zag ik dat re niet ophoog gedrukt werd......

Denk door ouderdom vastgeroest, het is al 20 jaar oud.. Glaslaat kan je niet los van frame indrukken, onmogelijk. Tenzij geheel los is van metalen frame.