Er is geen rubriek "huishoudelijk" dus vraag ik het maar hier.
Vraag:
Werkt mijn Nokia 6300 GSM nog na het uitschakelen van G2?
De batterij is momenteel aan het einde van de levensduur, maar een nieuwe heeft weinig ziin als het toestel niet meer bruikbaar is na 1 december 2025.
Op het www wordt ik niet veel wijzer, daar gaat het dan weer over bijv. prepaid simkaarten die moeten worden vervangen.
Graag geen discussie waarom ik die Nokia nog (dagelijks met veel plezier) gebruik.
Nee.
Tenzij het expliciet een van de nieuwere modellen met 4G is, maar je vermeldt niet welk bouwjaar ie heeft.
Zelf even google'en?
[Bericht gewijzigd door Ledlover op (94%)]
Ik vond geen antwoord op het www.
Ik weet de leeftijd van de telefoon niet.
Ik heb wel wat gegevens van het typeplaatje
Type RM-217
Mode: 6300I
IC: 661U-RM217
FCC ID:PPIRM-217
Dan nog een getal 356777/02/813519/5
En nog een QR code
Kun je daar wat uit afleiden?
RM217, dat is het model wat in 2007 op de markt gekomen is.
Specs staan hier: Nokia 6300 full phone specs
De 4g uitvoering heet een modelnummer wat begint met TA...., die is in 2021 op de markt gekomen.
In de specs staat niets over 2G. Moderne systemen waren er immers nog niet.
In het artikel loopt nog een draadje over de telefoon en daar heeft men het erover dat G2 in UK nog steeds werkt.
Zal dus een G2 toestel zijn en per 1 december dus einde verhaal.......
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ik heb voor testdoeleinden nu een Xiaomi Redmi 8a met 4G aangeschaft (ik had een Sony/Ericsson 2G daarvoor) : https://nl.aliexpress.com/item/1005007391701224.html
Goedkoop, en heel tevreden over...
Welke provider heb je?
KPN zou nog tot 1 december 2027 moeten werken, Vodafone tot eind 2026.
En anders is er nog een 4G uitvoering van de Nokia 6300 te koop.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Ik hou m'n digid en bankapps graag gescheiden, daarvoor heb ik een Ulefone Note 16 Pro, mooi simpel toestel zonder fratsen en geen waslijst aan voor geïnstalleerde apps.