Ik probeer er achter te komen hoe het schema van een PCB er uit ziet, maar op het laatste stukje loop ik een beetje vast.
De ingangspanning is volgens specificatie 16 Volt.
Dit gaat door een 10 Ohm weerstand en een diode(AA4W opdruk, SOT-23). Vervolgens in een LM317 die er 3.1Volt van maakt voor de atmel controller.
Uit de atmel komt een PWM blokgolf wat door twee low-pass filters gaat, om als DAC te fungeren.
(Het antenne/bluetooth gedeelte laat ik even voor wat het is).
Het gefilterde PWM signaal gaat in een LM358. Zoals ik kan volgen wordt de LM358 gevoed met 16Volt.
Eerst gaat het door een non-inverterende opamp met gain van 1.7 om van de 3.1Volt - 5.3Volt te maken.
Daarna het raadsel: Er zit een tweede opamp onder(1k Ohm tussen vout en -in). Ik gok dat dit als buffer fungeert?
De +in van deze opamp lijkt in een low-pass filter te gaan van wederom 1k. Deze uitgang gaat een 2N7002 in(N-channel mosfet). Gate, Source en Drain aangegeven volgens de datasheet. De source van de 2N7002 zit aan de connector pin waar de uitgangsspanning op komt.
De tweede sot-23 zit aan de gate van de eerste, maar ik weet niet wat dit is. Daarna loopt er een 10k Ohm weerstand vanuit die gate ergens heen(ik gok naar de LM358?). Het lijkt er ook op dat de uitgang van de eerste opamp naar de Drain van den 2N7002 gaat en de +in van de eerste opamp naar de source, maar gaat zie ik zo geen logical in.
Helaas heb ik de onderkant van de PCB niet en heb ik dit plaatje van internet.
Wie o wie weet zich zo te visualiseren wat die een of twee mosfets doen? Rail-To-Rail maken van de uitgang? Of als boost voor de opamp?
Ik probeer er achter te komen wat de uitgangsspanning zou zijn op de 3 pins connector. Ik gok dat dit 0-5Volt is, maar twijfel nu door de mosfet(s).