Goede avond allen,
Ik heb van een kennis hier een Miele wasmachine met de Foutcode F20. Waar ik even geen raad mee weet.
Als ik op het internet zoek kan een F20 storing te maken hebben met verwarmen of water toevoer. De foutcode komt al na een minuut of 10 bij het katoen programma. Op het display komt F20 en de machine gaat dan afpompen.
Mijn eerste hoop was gevestigd op een defect verwarmings element maar daar meet ik niets vreemds aan. Daarna heb ik de NTC gemeten en die meet 20 kilo Ohm dus dat lijkt me ook goed. Toch maar preventief vervangen
Dan moet het dus iets met de water toevoer te maken hebben is mijn conclusie. Echter de machine pakt water en het lijkt voldoende echter weet ik niet hoeveel dit moet zijn.
Ik heb de servicemode geactiveerd en in de fout historie staan de onderstaande fouten :
- F20 De thermostop is geactiveerd.
- F92 Er is risico voor kiemvorming
- F10 De watertoevoer is geblokkeerd of belemmerd.
- F19 Flowmeter werkt slecht
- F62 De programmakeuzeschakelaar staat tussen twee standen
In de menu optie verbruikers heb ik de volgende optie's
Y1 (machine pakt water via ventiel 1)
Y1 + 40 R (machine pakt water via ventiel 1) wat 40R betekend geen idee
Y2 + 60 (machine pakt water via ventiel 2) wat 60 betekend geen idee
Y1 + Y2 + 80 ?
Y + Y2 + 100 ?
M6 (Water wordt rond gepompt)
M5 (Trommel draait)
M8 (Afvoer pomp draait)
M5 + M8 (?)
H3 +6 (?)
Kan iemand mij vertellen wat deze afkortingen betekenen. Is er een stand waarmee ik de verwarming kan inschakelen.
Alvast bedankt voor de genomen moeite
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Wwe320 of wwe320wps?
Foto typeplaatje aub.
Het water sluit goed af? Er komt tijdens de was geen water bij gesijpeld?
Heb je 230v tijdens verwarmmoment effectief op het verwarmelement gemeten? Draad stuk. Relais stuk...
F62 is een bekende. Meestal miet er een update gedaan worden dan.
Bij de foutcodes horen bedrijfsuren. Zo kan je zien wanneer de fout heeft voorgedaan.
Manueel aansturen:
Y1: voorwas 10sec
Y1 40r: voorwas tot 40mm waterhoogte. 35gr verwarmen
Y2 60: hoofdwas tot 60mm
Y1Y280: wasverzzachter tot 80mm
Y1Y2100: via capsule tot100mm
M5M8: met pijltjestoets kun je toerental instellen
H36: trommelverlichting
F20 resetten kan enkel door 2minuten de stekker uit.
Beste EricN en SMD,
Super bedankt voor de genomen moeite,
Voor het juiste typenummer kom ik nog even op terug. Ga er van het weekend weer mee aan de slag.
Ik had gemeten met een current probe, zag geen stroom lopen Ik dacht ( en daar ging het fout) datt de machine nog niet ging verwarmen Dat was de reden dat ik het in de water toevoer ging zoeken.
Nu ik weet dat ik met de verbruikers => Y1 40R het verwarmings element kan aansturen kan ik gericht meten. Ik hou jullie op de hoogte
M6 is de powerwash pomp indien aanwezig.
Y40 + R waarvoor R staat voor weerstand - element.
Makkelijkste optie is een Express 20 op 40 graden en voelen.
Voorheen, toen ik nog bij miele werkte, kwamen dit soort storingen op katoen voor en bleek een software issue.