Mijn vrouw heeft Alzheimer en als ik niet thuis ben, kan ik direct praten met haar via een two way babyfoon (link in bijlage) https://momini.eu/pl/products/elektroniczna-niania-dwukierunkowa-commu…
Het voordeel is dat zij mij kan zien.
Nadeel : het scherm is klein waardoor ze kort bij moet zitten.
ik zou graag het beeld op een monitor krijgen.
1. is er een hobbyist die dit zou kunnen onderzoeken
2. ik kan geen alternatief vinden op internet, misschien iemand al ervaring mee.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
skype enzo kan niet want dan moet ze zelf nog ergens op bevestigen drukken alvorens er verbinding is. bij babyfoon kan ik direct contact maken
ik moet een twee weg verbinding hebben zodat ik tegen haar kan praten en zij tegen mij
zoals bellen met teams doch ze is niet in de mogelijkheid om op een knop te drukken of te activeren en dat is wel nodig bij teams of zoom. Via de babyfoon maak ik direct verbinding
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
klopt dat meeste camera's spreek en luister zijn doch dan heeft ze thuis nog geen beeld daar gaat het om
Is er geen standaard oplossing in de dementiewinkel? Wellicht ook via de WMO?
https://www.dementie-winkel.nl/
RAAF12
Golden Member
Of een vaste opstelling maken. Een andere camera op het beeld richten en dat doorkoppelen op een grootbeeld TV via een gele CVBS tulp aansluiting. +
https://www.amazon.nl/-/en/Mounting-Rotatable-Supports-Reversing-Unive…
Of een externe (web)camera die USB heeft en die op een desktop/laptop aansluiten. Het apparaat moet dan wel altijd aanstaan.
Opname van een schermpje levert wel kwaliteit in maar ze zal je gezicht zeker herkennen op dat grote scherm.
+ Daarvoor heb ik een oude Philips KTV met beeldbuis staan om camera's te checken.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Een groter scherm aan zo'n apparaat maken is zeker niet triviaal te doen, tenzij het intern werkt met een verbinding (HDMI of zo) die je naar buiten kunt brengen, maar die kans lijkt me niet zo groot.
Het lijkt me ook eenvoudiger om een tablet te gebruiken met een applicatie die zelf opneemt (met een wachtwoord aan jouw kant), en eventueel een knop met jouw naam of foto waar ze op kan drukken om jouw te bellen.
tablet zou ideaal zijn. ik heb in verleden al eens gezocht naar vorm van automatisch beantwoorden maar zonder resultaat. vroeger had ik FEMLY. nl dat werkte perfect. was via webcam en maakte automatisch verbinding via een raspberry pi. doch de firma die dit ondersteunde is ermee gestopt ...
Een truukje dat ik pas heb gebruikt als je toevallig één betaalde Office/Onedrive account hebt (€99 per jaar voor 1TB opslag en Office):
Start een Microsoft Teams meeting waar bij jezelf en je vrouw zijn uitgenodigd. Je logt het apparaat van je vrouw in. (Deelnemen aan de vergadering). Zij blijft 'in de vergadering' .
Je kan nu zelf in en uit de vergadering, met verschillende apparaten (tegelijk of na elkaar bijvoorbeeld computer op het werk en daarna weer mobiel in de auto), je kan ook alleen naar de audio luisteren of juist alleen beeld aanzetten.
Ik heb dit voor enkele uren getest. Google Meet gooit de verbinding plat na een korte tijd een enkele deelnemer. Teams gaat wel goed. De gratis Teams doet maar calls van een uur. Zoom is ook nog mogelijk.