Wie kan mij helpen aan een electrical schema van een apple mouse 2
Hiervan de switch van de aan/uit schakelaar defect, misschien kan ik hem dan direct aansluiten zonder schakelaar de Mouse staat toch altijd aan vandaar.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Kun je niet gewoon de draadjes aan de schakelaar (of de pads) doorverbinden?
Als het een Apple Magic Mouse 2 is dan hier een teardown van ifixit https://www.ifixit.com/Teardown/Magic+Mouse+2+Teardown/51058
Ik heb de muis compleet uit elkaar gehaald zoals in de Teardown staat beschreven
Het gaat om de switch op de print welke dient om de muis aa/uit te zetten. de switch ligt uit elkaar doordat de eigenaar er mee heeft ge-gooit
Inderdaad is mijn bedoeling om er met een draadje de switch contackten door te verbinden, het is een meer lagen print dus het spoor is moeilijk te volgen waar het verder mee is verbonden. vandaar de vraag om een schema.
Bedankt fred voor de reactie.
RAAF12
Golden Member
Helaas is dit niet meer voorhanden. Ik heb op de site van ALPS Alpine gezocht of daar een switch voorhanden is zodat je er achter hoe de switch schakelt, op de uitvergrote afbeelding van switch op de teardown afbeelding zie je de kontacten goed zitten, het kan zijn dat het een maak/breek switch is omdat wanneer de muis wordt uitgezet deze wordt gereset.
RAAF12
Golden Member
Ja kan idd zo zijn. Zal even zoeken op Youtube daar staan ook veel reparatie video's. https://www.youtube.com/results?search_query=repair+apple+magic+mouse+…
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (30%)]
Op woensdag 15 oktober 2025 16:36:43 schreef jabado:
het kan zijn dat het een maak/breek switch is omdat wanneer de muis wordt uitgezet deze wordt gereset.
Zou die niet gewoon gereset worden als de spanning wordt afgeschakeld?
Hoeveel pennen heeft die switch? Doe eens een foto van wat je voor je hebt ... dat klinkt als een "dat kan niet moeilijk zijn"
de muis switch heeft 4 pennen zoals te zien op de teardown afbeelding.
Stel dat er iemand weet hoe de pennen worden geschakeld dan zijn we er uit. wie weet!! deze is open gemaakt door een GSM reparatie shop en heeft er verder voor bedankt het paste niet in het verdien model.
Allen hartelijk dank voor het meedenken.
Mvrg
RAAF12
Golden Member
Op de tientallen filmpjes die op Youtube staan en allemaal iets met de Magic Mouse te maken hebben viel deze op. Maar daar heb jij niets aan. Probeer iemand in de buurt te porren voor de klus als het met alle info niet lukt. Of wellicht een handige harrie in een https://www.repaircafe.org/over/
Als ik die foto's bij iFixit zo eens bekijk, lijkt het er sterk op dat het schuifje op de onderkant simpelweg het schakelaartje op de pcb ingedrukt houd wanneer hij is ingeschakeld.
Dat zou betekenen dat wanneer je de padjes die het dichtst bij elkaar zitten, zou doorverbinden, het geval aan zou moeten staan.
Lijkt mij ongevaarlijk om te testen. Ik denk dat je zelfs alle 4 de padjes kunt doorverbinden zonder problemen.
Zoals eerder vermeld de gesneuvelde switch is niet meer aanwezig en deze wordt inderdaad bedient door het metalen schuifje.
Mocht er iemand zijn die er ook mee bezig is en kan meten op welke manier de pennen worden door verbonden... dan zijn we er uit Want dan is het een kwestie van een draadje er aan solderen en wie weet hoera.
Vraag: is er nog een manier om te controleren of de bewegingssensor werkt, is dit IR.
Nogmaals diegene bedankt voor de reacties voor een mogelijke oplossing.
Ik heb het gevonden... de bewegingssensor is geen Infra Rood sensor, dus niet met een camera te meten