Goedemorgen,
Heb op mijn digitale schakelklok op L en N respektievelijk de fase en de nuldraad aangesloten.
Op 1 heb ik de nuldraad van de lamp aangesloten en op 2 de fasedraad van de lamp. Bij het instellen van het schakeluur, om 17.30 uur AAN en om 23.00 uur UIT, hoor ik hem klikken bij 17.30 uur, maar ik krijg geen spanning tussen de klemmen 1 en 2.
Astromodus staat inactief ingesteld. Heb ik iets in mijn programmatie verkeerd gedaan? zo ja hoe moet ik het dan instellen aub?
Mvg
Roger
andre1973
zit sinds 2009 in de PV.
de schakelaar is een potentiaal vrije schakelaar, normaal gesproken sluit je op 2 ook de fase draad aan die ook op de fase van de klok gaat (L) en ga je met een schakeldraad doorvanaf 1 naar de lamp en vanaf de lamp met een nu draad naar de nul.
Dat zou moeten werken. Bedenk wel dat als je met 230V bezig bent dat dat gevaar voor jezelf kan opleveren als je slechts beperkte kennis hebt van dit soort spul. zet elke keer netjes de spanning af en contropleer dat met een meter die je daarna controleert op een bekende bron (bijvoorbeeld een WCD waar continu spanning staat omdat deze is aangesloten op n andere groep).
Homewizard heeft hier ook een mooie oplossing voor, er zijn insteekstekkers die je kan programeren, op tijd, maar ook bijvoorbeeld op zons oner en op gang. zeker als je op meerdere plekken dit wilt doen word dat dan goedkoper dan astroklokken.