Dag allemaal
Een buurman heeft problemen met zijn V2 Ayros poortopener
Het tandwiel, zichtbaar op de foto, staat te laag, waardoor het niet ingrijpt in de tandlat op de schuifpoort
Op de andere foto zie je een sleutel, en daarmee kan je de poortopener ontkoppelen, zodat ik geval van stroomuitval de poort toch kan geopend worden
Nu komt er geen beweging in het tandwiel als ik de sleutel verdraai, iemand ondervinding hiermee?
Alvast bedankt

Hoelang is dit al zo? is ie pas los gekeppeld of is de boel verzakt?

Het ontkoppeltandwiel kan gewoonweg niet meer bewegen, misschien zit er wel ergens een veiligheid?

het tandwiel verschuift ook niet, maar de koppeling met de motor los je ermee. poort dichtduwen en je weet of het eraf is.

de tandbaan is van kunstof of gegoten alu. vaak gebroken of in dit geval ook kans op het hout van de poort wat is vervormd.

[Bericht gewijzigd door testman op (34%)]

Dag Testman
Daar zal inderdaad het probleem zitten
Het tandwiel zit inderdaad te laag, maar ik wist niet dat het van de motor kon ontkoppeld worden
Is er iets wat jij niet weet? ;)

Klopt, de motor zit intern met een wormwiel overbrenging aan het tandwiel, die ontkoppel je met de sleutel en dan moet het hek te verschuiven zijn met de hand.
Maar als het tandwiel niet ingrijpt kan je het het toch ook schuiven?
Daar is ontkoppelen niet voor nodig.

De motor zal hoger gezet moeten worden, de tandbaan ligt op het tandwiel meestal.