Heb een exquisit 265/50-5 NFA++
Koelvriescombinatie deze vriest goed maar ook in het koelkast gedeelte helaas .
Nu kan ik nergens een thermostaat vinden en het ledlampjes in het koelgedeelte knippert als je hem open doet maar kan nergens vinden hoe je die kan vervangen of repareren.
Heeft iemand hier een oplossing voor of weet hoe je dit kan vervangen .
Hier:
https://gzhls.at/blob/ldb/6/e/1/b/df913c2e12e58c6ad6673313dce1b7d36a98…
Heb je de handleiding (wel in het Duits).
Wel grappig om het lampje te vervangen moet je de 'kundendienst' erbij halen.
Gr.F_S
De bekendste euvel is NTC defect en of voeding defect van de electronica. Als het ritmisch knippert, houd ik het op defecte NTC.. Wel grappig dat deze vriest in koelgedeelte, meeste Exquisit kasten koelen helemaal niet meer door lekke leidingen.
Maak eens een foto van bedienpaneel, wellicht weten we raad..
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
@F_S: tegenwoordig zijn koelkasten voorzien van geïntegreerde verlichting. Geen schroefbare lampjes meer (nog wel in sommige modellen)
Je gaat onderscheidt moeten maken tussen gastechnische of elektronische problemen.
Mogelijkheden:
Gas koelt niet genoeg. Dan gaat de compressor zeer lang draaien en alles wordt te koud. Edoch de verdamper in de koelkast bereikt rechts onder geen -15 graden. Dat is nodig om de compressor te doen uitvallen.
Het flikkeren vd lamp is een alarmfunctie v bv de ntc. Bij een koelkast met electronische bediening en ledaanduiding verwacht ik de alarmfunctie op het display en niet op de verlichting.
Het flikkeren kan ook door defect op de print. Print uitnemen en foto's posten alhier. Mss kunnen we aanwijzingen geven als in: waar de voedingsspanning te meten om te kijken of die te laag is of fluctueert. Mogelijke zwakke componenten aanduiden als in mkt's.
EricN, er staat koelgedeelte vriest, dus gasgebrek denk ik niet?? Het is een NTC of voedings euvel op printje. Meer heeft een Exquisit niet aan boord...
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Ik ben nogtans al menig koelkast tegen gekomen waar de sla in bevroor en bleek gaswerking die niet voldoende was. Als de ntc maar -14 krijgt valt de compressor nooit uit. Maar de -14 doet alles wel bevriezen. Een normale koelkast gaat op 15-20 minuten naar -15 op de ntc.
Ik zeg hiermee niet dat het in dit geval dat soort probleem is maar het is niet vd verdachtenlijst geschrapt.
We kunnen vragen of volledige achterwand bevroren is EricN?? Exquisit zijn IDD geen toppers in leiding werk..