Voor de upgrade van een bestaand project heb ik een buck converter (module) nodig met zeer laag eigenverbruik. De aangeboden spanning is 9-15V, benodigd is 5V.
De huidige (ROF-78E5.0-0.5SMD-R) 'doet' 500mA met 5mA quescient en 35µA standby, maar er is 2A (liever wat meer) nodig...

Nu zijn er buck-convertertjes te over (zie door de bomen het bos niet meer), maar van slechts weinigen is het quescient of standby verbruik opgegeven, en van degenen die ik bekeken heb is dat veel te hoog (30mA of nog meer).

Wie weet wat?

Je kunt de wensen eens invullen in de TI power designer: https://webench.ti.com/power-designer/switching-regulator?powerSupply=…

Om in de buurt te komen van een kant en klare module kun je "Regulator Type" "Module (Integrated Inductor)" selecteren om met zo min mogelijk randcomponenten uit te komen.

De quiescent en standby stromen zijn niet een van de selectiecriteria, maar onder "IC Features" zie ik een "Light Load Efficiency" optie staan die wellicht in de buurt komt.

Als ik de opgegeven wensen invul en bovenstaande suggesties selecteer dan komen er 43 matches uit. Daar zit vast iets bruikbaars tussen.

TPS54360 of TPS54361?
Is er van 2A (TPS54231) tot 6A (TPS54360), pin compatibel, werkt probleemloos...