Hoi allemaal,

Ik wil het volgende bereiken:
De motor moet van draairichting veranderen aan de hand van DI 18 en 19.

DI 18 en 19 worden aangestuurd via een relais. Het relais wordt hoog gemaakt door de uigangen van een Siemens LOGO!. Klem 12 (24VDC uitgang regelaar) schakelt via het relais met klem 18 en 19.

De motorparameters heb ik juist ingesteld, evenals de DI parameters.

Als ik op Auto-on druk en ik maak het startsignaal hoog, dan gaat de motor niet draaien.
Als ik op Hand-On druk, dan gaat de motor draaien naar de ingestelde maximum frequentie.
Druk ik vervolgens op Off en dan op Auto-on, dan gaat de motor wel draaien (startsignaal is dan nog hoog). De regelaar stuurt dan alleen niet de maximale frequentie uit, maar blijft steken op 16Hz.
Vervolgens maak ik DI 18 laag en DI 19 hoog. De frequentie daalt nu ongeveer een seconde, maar gaat al snel terug naar de 16Hz zonder van draairichting te veranderen.
Op het moment dat ik nu weer op off druk, dan blijft de motor schokken op 0,2Hz.

Ik ben al even op zoek hoe ik dit op kan lossen, maar kom er zelf niet uit.

Is er iemand die weet hoe ik dit op kan lossen?

hallo Freek,

heb je het probleem al opgelost? Zo niet dan het volgende: probeer de frequentieregelaar eerst aan het werk te krijgen zonder de PLC. Als dat werkt de stap maken naar aansturing door Siemens logo.. Overigens kun je de signalen prima rechtstreeks van de Logo krijgen (dus zonder relais).
Dus: schakelaartjes aansluiten op 12 (24v) 18 (start) en 19 (reverse). uit je verhaal maak ik niet op of je voor reverse 18 en 19 bedient en of je voor de snelheid een potmeter gebruikt. Misschien kun je dat toelichten?

groet, Guy