Beste forumleden,

Ik heb hier een Toshiba 32LA3B63DG Android TV met een hardnekkig softwareprobleem. Na een fout in de instellingen (waarschijnlijk corrupt geraakte Panel ID) vertoont de TV de volgende symptomen:

Het beeld staat ondersteboven (inverted).

Het beeld is veel te klein (vult slechts ca. 1/3 van het scherm).

Zodra er een signaal via HDMI 1 binnenkomt, springt de TV in de "Aging Mode" (RGB-kleurencyclus).

Technische gegevens:

Model: Toshiba 32LA3B63DG

Mainboard: Vestel 17MB170 (17MB170E)

Serienummer: 8638241 100354

Paneel (vermoedelijk): VES315WNDB-2D-N21

Factory reset heeft niet gewerkt.

De standaard servicecodes (zoals Menu + 4725) lijken in de huidige staat niet te werken of het menu valt buiten het zichtbare (kleine) gedeelte van het scherm. De klantenservice van Toshiba/Vestel wil de bestanden helaas niet verstrekken.

Heeft iemand toevallig de USB panel files (panel_main.bin en panel_config.bin) voor dit specifieke 32-inch paneel/chassis beschikbaar? Of is er een andere manier om de Panel ID op dit 17MB170 board te resetten zonder in het menu te komen?

Alvast hartelijk dank voor de hulp!

Is het niet handig om voor een dump te kijken van geheugen chip? Met een display BIN denk ik niet dat je dit oplost..

Dank smd,

Ik denk dat je gelijk hebt. Denk je dat iemand hier een complete image heeft met auto-flash voor dit 17MB170 board?

Is er een andere usb route mogelijk?
Hardwarematig gaat mij niet lukken.
Groet en dank voor de hulp.

Op zaterdag 27 december 2025 18:35:44 schreef smd:
Is het niet handig om voor een dump te kijken van geheugen chip? Met een display BIN denk ik niet dat je dit oplost..