Hallo allemaal,
Ik ben bezig met het maken van een lasmanipulator. (roterende klauwplaat voor het lassen van buizen)
Ik wil het geheel zo compact en licht mogelijk maken en nagenoeg snoerloos. (op de voetschakelaar na)
Ik heb wat componenten besteld en heb even een schema in elkaar geflanst.
Ik wil gebruik maken van een ruitenwisser motor.
Ik heb het spulletje nog niet compleet dus ik kan nog niets testen.
Ik heb mijn twijfels over de pedaalschakeling.
Kan iemand daar eens naar kijken?
Ik heb een schakelaar met 3 draden, hiervan gebruik ik er eigenlijk maar 2. Deze soldeer ik in een 3 polige connector.
Ik plaats ook nog een zekering tussen de accu en de controller. Deze is nog niet ingetekend.
Ik twijfel daarbij ook nog over het aantal ampères
Iemand iets soortgelijks gemaakt en wellicht tips?
De voetplaat van de klauwplaat voorzie ik van een koolborstel. Hieraan plaats ik de massaklem van het lasapparaat, zodat de lasstroom niet door de kast, lagers en elektronica vloeit.
Ik heb een geweven koper band gebruikt als sleepcontact op een bronzen as, er moet wel heel wat stroom door kunnen . Let er op als je keuze maakt voor een snelheidsregelaar en hoe je het inbouwt , lassen geeft veel storing .
Ik zou toch ook een kruisschakelaar voorzien voor links/rechts draairichtingskeuze of het zit al op je controller . Maar je hebt het al voorzien zie ik nu .
Ik heb een joekel van een koolborstel besteld, hieruit komen 4 dikkere koperdraden.
Je ziet diezelfde koolborstel ook op goedkopere machines.
Dat geheel laat ik buiten de machine. Slepend tegen de opnameplaat voor de klauwplaat.
benleentje
Golden Member
Hoe de schakelaars voor vooruit/ achteruit en start moeten worden aangesloten hangt af van de speedcontroller.
Ik kan er nu dus niets over zeggen.
Graag een link naar de speedcontroller die je besteld hebt.
https://nl.aliexpress.com/item/1005005481788354.html?spm=a2g0o.order_l…
Lijkt mij dat ie het uitgaande voltage verlaagd.