Droogkast bosch Avantixx 7 Type E nr. WTE 84303FG/27. Deze pompt niet altijd het water weg uit de reservoir onderaan. Ik heb die gedemonteerd en er zit daar een pompje in die gestuurd wordt door een kleine vlotter maar wel draadloos. Het volledig pompje is nogal prijzig en die voeler die bij die vlotter hoort is volgens mij niet afzonderlijk verkrijgbaar. Kan iemand mij raad geven hoe ik die vlotter kan uittesten of hoe het probleem oplossen. Beste dank.

Vlotter is bedoeld alleen voor waterbak vol alarm en is niet bedoeld voor afpompen te schakelen. Dus waarschijnlijk veel haren om pomp asje of onderbak is zodanig vervuild dat water niet altijd weggepompt kan worden. Pompjes gaan niet zo vaak defect bij deze modellen

Beste smd, wat kan dan wel de reden zijn? De ene maal werkt de droogkast prefect en de andere maal is de wast niet gedroogd .De machine is van mijn dochter en die beweerd dat wanneer ze vroeger de filter opende dat altijd droog was en nu wanneer ze het filterdeksel opent loopt er water uit.

Klinkt als vervuiling. Blaas eens op de slang die naar de afvoer/wateropvangbak gaat om een eventuele prop in de pomp eruit te krijgen, en probeer het nog eens. Hang de slang eens in een emmer en kijk of er daadwerkelijk water uit komt tijdens een wasbeurt.

De pomp gaat aan via een intern programma, en draait niet aan de hand van de vlotter.

Het betreft een gewone condensdroogkast. Linkse zijpaneel er af. En pomp verwijderen en het afdekplaatje onder de condensfilter. Alles tot ver achterin (zeker waterduct tss achterkant en deel onder afdekplaatje) uitkuisen.

Dat is zeker een minimum begin.

Ookfilters nakijken of de gaas doorzichtig is en niet vol zeep. Vermoedelijk wordt er teveel zeep of ander wasmachine gebruikprobleem of wasverzachter gebruikt.

Andere fouten als vuile sensor zijn niet intermidderende fouten.

Beste, het probleem met mijn droogkast geraakt niet opgelost. Nieuwe filter gestoken, zijpaneel verwijderd pompje uitgenomen en alles afgekuist en terug gemonteerd. Wat gebeurt er daarna. Voor 1 a 2
beurten goed en daarna droog ze niet meer goed. Het pompje pompt wel af want ik heb de afvoerdarm in een emmer geplaatst en er komt water in. Maar waar het pompje zit blijf er een klein beetje water staan. Wat is het verschil met vroeger. Wanneer men nu het filterdeksel opent komt er daar water uitgelopen en vroeger was dat droog. Heeft er nog iemand raad?

Water vooraan is meestal luchtonbalans of koelprobleem of water afvoerprobleem. Of hij stopt door onderbreking(nog niet beëindigd/alarm)

Voor het eerste punt zou een propere deurfilter veel moeten oplossen. Gewoon reinigen. Nieuw was niet nodig.

Voor het tweede: haal de condensfilter er uit. De grote spleten aan de voorzijde zijn eenvoudig na te kijken maar ad zijkant zitten fijnmazige lammellen. Houd deze goed naar het licht. Je behoort daar door te kunnen kijken. Blijft het pikke donker dan zit die luchtstroom vd koeling dicht.
Grote bak met water vullen en de blikken filter met de zijkant in het water stotend onder dompelen zonder de bodem te raken (schade) zodat het vuil eruit komt.

Check ook of beide ventilatoren nog proper zijn

Check of de verwarming achteraan niet te vuil is.

Neem een schuurspons en schuur de voelers op. De voelers (2 inox stroken) zitten net onder de deurfilter. Steek je hoofd in de trommel om ze te zien.

Heb je bij reiniging het kanaaltje achteraan goed gereinigd? Pom zit links. Onder het wegneembaar plaatje onder de condensfilter zit een ruimte. Op het einde (uithoekje) van die ruimte zit een duct dat even dieper gaat. Dat bedoel ik.

Komen er meldingen of embleempjes op het scherm? Waarschuwingen/alarmen?

Lees als dit alles niet helpt het foutgeheugen uit. Reset het om te kijken wat er nieuw in komt. Wissen lost geen probleem op. Het cathegoriseert enkel nieuwe. Mss valt de motor stil zonder dat je er toen net bij was. Dus als de fout hardnekkig is moet je er bij blijven en monitoren : geluid vd motor/temperatuur vd luchtstroom/wattage in het ook houden.

Voor meer duidelijkheid en twijfels, plaats foto's.

Staat de droger in een koude ruimte? dan condenseert het daar bij condensor op het deksel, is normaal.

Beste vrienden, het probleem met de droogkast van mijn dochter blijf aanslepen. het kan zijn dat die minstens 10 x na elkaar goed droogt maar de elfde maal is de wast terug niet droog. Wat haar opgevallen is : Eens dat de machine klaar staat om te starten komt op de display 42 min. looptijd als zet even opnieuw de start knop klikt verspring dat naar bv. 150min. toch heel eigenaardig.