Beste lezers,
Al vele jaren (sinds 2010) genieten wij van een Loewe Individual 40 Compose Full-HD+ 100. Wij hebben een TV en Internet pakket van KPN (voorheen XS4ALL). Het modem waarop het internetsignaal (glasvezel) binnenkomt is de Fritzbox 7590. De TV-ontvanger van KPN is een DIW7022.
Het probleem dat steeds erger wordt, is de doorgave van het geluid. Het beeld komt na inschakelen direct maar het duurt erg lang voordat we geluid hebben. De laatste tijd wel een half uur.
Het lijkt wel of elke update van de TV-ontvanger (DIW7022) gevolgen heeft voor het doorgeven van het geluid. KP-Helpdesk laat weten dat de Compose niet om kan gaan met de gebruikte techniek in de TV-ontvanger.
Herkent iemand dit probleem en is mogelijk de subwoofer (deels) defect.
Wie kan me helpen om het probleem op te lossen?
Met vriendelijke groet, Ed Beuk
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
De KPN helpdesk vertrouw ik niet eens met KPN apparatuur, laat staan als het gaat om apparaten van derde partijen. Er zal wel een probleempje in de subwoofer zitten, mogelijk defecte elco's.
Op maandag 19 januari 2026 15:45:09 schreef maartenbakker:
De KPN helpdesk vertrouw ik niet eens met KPN apparatuur, laat staan als het gaat om apparaten van derde partijen. Er zal wel een probleempje in de subwoofer zitten, mogelijk defecte elco's.
Beste Maarten, bedankt voor je reactie. Probleem is opgelost met een andere subwoofer (marktplaats).