Die foto/video achtergrond greenscreens in de handel zijn min of meer van hetzelfde soort groen.Is dat erg kritisch? Ik wil een groen rolgordijn als achtergrond gebruiken maar dat is meestal toch van een andere soort groen.
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Het kan werken, in het montageprogramma of montage-tafel moet je toch instellen welke kleur(en) je gebruikt, maar hoe groener hoe beter, want die kleur komt niet voor in mensenhuid.
Het belangrijkste is de verlichting én afstand tussen scherm en jouw. Hoe onscherper je de achtergrond krijgt, hoe beter dat is om rare vlekjes weg te kunnen werken, puur door de onscherpte.
Verlichting idem dito: hoe egaler verlicht hoe beter, want anders moet je het programma ruimer instellen qua verschillende hoeveelheid kleuren groen en eens kun je er niet nog meer selecteren zonder dat je dat ergens gaat zien.
Bij verlichting komt ook weer de afstand tussen scherm en persoon of object kijken: hoe groter de afstand, hoe groter de kans dat je geen 'spill' krijgt (groene reflectie rondom de randen van het object of de persoon).
Maar ik voorzie een slotje in de nabije toekomst 
Roches
Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
Probeer 'Davinci Resolve' van Blackmagic eens, dan kun je zonder greenscreen werken.
Gratis zeer uitgebreid en goed programma, ik heb de betaalde versie, maar in de gratis versie kun je heel veel!
https://www.youtube.com/watch?v=UB7mOG9eNxg
Hier een uitleg hoe dat gaat...
[Bericht gewijzigd door Roches op (24%)]
Die gratis versie (19) heb ik hier en die heeft idd al heel veel mogelijkheden maar Davinci Resolve is best een hele kluif voor een beginner als ik.
Ik zit nog in de Capcut en Clipchamp fase... 
Creeer een zo egaal mogelijke groene achtergrond en zorg ervoor dat je verder geen groene(achtige) kleding of spullen in beeld zet.
Vroeger werd het met een blauwe achtergrondkleur gedaan maar groen werkt beter.
Ja,de weerman op TV had of heeft een blauw scherm.Erwin Krol zijn handen wapperden in de lucht,niet op de weerkaart... 
[Bericht gewijzigd door Hubie op (42%)]
En hij moest op een monitor naast zich (buiten beeld) kijken waar hij zijn handen nou precies liet wapperen. 
En als de verlichting niet goed was of toen de techniek nog niet goed genoeg was dan zag je ook nog wel eens rare artefacten in het beeld of rondom de contouren van de persoon (haren die deels verdwenen of zo) voor het blauwe scherm.