Iemand een schema van deze Samsung tv ue 40f 8000st.
volgens een vriend van mij blijft hij in de koptelefoon modus staan en via het menu kan hij het niet veranderen.
De tv is al gereset maar levert niets op,iemand een tip,ik hoor het graag.
grt E de Regt

Zit er niet nog een afgebroken stukje van de 'kop' (hoofd?) telefoon stekker in de aansluiting?
De aansluiting zelf kan ook defect zijn, zit meestal een schakelcontact in wat aangeeft dat er een stekker in zit.

Dat klopt wat je zegt,daar moet ik dan even naar kijken ,heb de tv niet hier staan.
hij kon de stekker van de koptelefoon er wel makkelijk in en uit doen.

Wat KGE zegt, de stukje plug is vaker het probleem.
Het contactje in het chassisdeel kan ook open blijven staan door veel in en uitsteken van de plug.

Meestal is er iemand op het snoer gaan staan of te ver weggelopen, dan komt er (te) veel kracht op het chassisdeel te staan...

Probleem opgelost was inderdaad de plug.
Dank voor het mee denken

Schemas's van Samsung TV's worden door Samsung al zeker sinds 2007 niet meer vrijgegeven.

Wel fijn dat het probleem is verholpen! :)

[Bericht gewijzigd door MNM(tm) op (21%)]

Interresant om te lezen. Ik kende dit probleem niet. Maar ik ben wel benieuwd wat nu precies was en hoe je het opgelost. Zat er nu fysiek een stukje van de koptelefoon plug vast in de ingang?

Geeft samsung ook geen schema's vrij aan door hun erkende reparatie bedrijven?
Of is er van reparatie al geen sprake meer en puur pcb's swappen?
Ik denk dat ik wel eens schema's gevonden heb van Samsung tv van na 2007
Maar dat zijn waarschijnlijk geen op legaal verkregen service manuals en gelekt door iemand met wel toegang. (Gelukkig zijn er nog wel van die behulpzame mensen die dit stiekem doen)

ik heb de plug van de koptelefoon er steeds in en uit gehaald ,toen de plug er in zat heel voorzichtig er tegen aan getikt plug er uit en het geluid over de speaker was terug.

@brains: ook in de service manuals staan sinds 2007 geen schema's meer. Reparatie op component niveau werd sinds 2006 al niet meer gedaan bij LCD en plasma TVs. Was inderdaad alleen maar PCBs swappen.
Tot in ieder geval 2014 konden we als service bedrijf nog wel aan schema's van voedings borden komen, wat dat was kwa design toch niet bijzonder.