Horsman
Golden Member
is JLC de voordeligste PCB maker ? 15x15cm pcb ,duurt 2a3 weken dat afgeleverd word,
alternatieven zijn welkom
Op donderdag 5 februari 2026 13:27:02 schreef Horsman:
is JLC de voordeligste PCB maker ? 15x15cm pcb ,duurt 2a3 weken dat afgeleverd word,
JLC is de goedkoopste die ik nog enigszins zou vertrouwen. Voor 1- of tweelaags pcb's kan je nog zelf etsen of frezen. De kosten daarvan kan je uitrekenen maar ik verwacht niet dat je gauw onder die JLC prijs inclusief verzendkosten en heffingen komt.
Op donderdag 5 februari 2026 13:27:02 schreef Horsman:
Ligt er een beetje aan wat je bereid bent te betalen voor verzending (levertijd).
Besteld 17 -Jan 2026 - Geleverd 2-Feb 2026 (16 dagen) Shipping: €7.90
Besteld 3-Feb 2026 - Geleverd 10-Feb (volgens DHL worldwide express tracking) (7 dagen) Shipping: €25.92- €7.81 Discount.
= €18.11
Beide bestellingen op een Zaterdag geplaatst.
Beide keren 10 printjes 10x10cm of kleiner maar 15x15cm past in het zelfde standaard doosje.
Import heffingen zijn gewoon de 21% BTW , ofwel de prijzen die je in de quote krijgt zijn ex. btw.
En voor Ideal betalingen rekenen ze €0.43 extra.
[Bericht gewijzigd door bprosman op (10%)]
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Levertijd wordt in dit geval ook beïnvloed door Chinees nieuwjaar van 17/2 tot 3/3. Alles begint er stil te vallen. Velen gaan van de industriegebieden naar huis op het platteland.
Op donderdag 5 februari 2026 13:58:31 schreef buckfast_beekeeper:
Levertijd wordt in dit geval ook beïnvloed door Chinees nieuwjaar van 17/2 tot 3/3. Alles begint er stil te vallen. Velen gaan van de industriegebieden naar huis op het platteland.
https://jlcpcb.com/news/service-availability-during-the-annual-spring-…
Horsman
Golden Member
ik doe global shipping , minimum aantal van 5 stuks ,dan zijn ze 2 euro per stuk incl verzk,
vaak binnen 3weken geleverd, maar soms wil je even snel zien hoe het er werkelijk uit ziet,
misschien dat iemand hier iets wist, jlc blijkt de beste, dank
rob040
Golden Member
Grappig, ik kies de goedkoopste verzending en heb ze eigenlijk altijd binnen 10 dagen (vanaf bestellen) in huis.
Laatste keren was dan nog gesponsord ook, kostte me $ 1,50 aan verzenden. Maar dat was wel binnen 100 x 100mm.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Als je haast hebt: Eurocircuits (volgens mij kan het binnen 24 uur).
Maar daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan. (supersnel en supergoedkoop passen nu eenmaal niet bij elkaar...)
Op donderdag 5 februari 2026 17:05:35 schreef rob040:
Grappig, ik kies de goedkoopste verzending en heb ze eigenlijk altijd binnen 10 dagen (vanaf bestellen) in huis.
Laatste keren was dan nog gesponsord ook, kostte me $ 1,50 aan verzenden. Maar dat was wel binnen 100 x 100mm.
Bij mijn 16 dagen verzending hebben ze volgens de tracking een week in Hong Kong gekampeerd.
Ik neem altijd de goedkoopste verzending bij JLCPCB, nog steeds met korting op de verzending.
Zo uit mijn hoofd Global Line, eigenlijk altijd binnen 10 dagen in huis. Laatste deel gaat met DHL.
Beetje afhankelijk van de dollarkoers ben ik dan $2 + ~$1.32 en wat aan BTW kwijt (~ EUR 3,60)
Horsman
Golden Member
handig pcbshopper,dank je,
ik had laatst ook de voordeligste shipping:
5 printen 40x110mm 5,15€ printen 1,37 € shipping 1,37 € duties taxes
5 printen 100x90mm 6,33€ printen 1,35 € shipping 1,61 € duties taxes
even terug gezocht pakketje was na 14 dagen binnen,
maar als je meer gaat bestellen, gaat gewicht en daar door natuurlijk ook shipping kosten extreem omhoog
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Dan is het even kijken wat het voordeligste is. Meerdere zendingen of 1 zending met een hoger gewicht. Meer printjes van hetzelfde is per stuk goedkoper dan 5. 4 layer en 'speciale' kleuren duren ook wat langer en hebben meestal een handling fee.
Ik neem altijd europacket. Soms gaat het heel snel en soms zijn ze aan een rondreis door de EU bezig. Van Leipzig naar Köln, weer naar Leipzig. Van Leipzig naar Rome om weer in Leipzig terecht te komen. Uiteindelijk komen ze dan weer in Köln terecht en gaat het verder wel goed.
Op vrijdag 6 februari 2026 08:59:33 schreef Horsman:
handig pcbshopper,dank je,ik had laatst ook de voordeligste shipping:
5 printen 40x110mm 5,15€ printen 1,37 € shipping 1,37 € duties taxes
5 printen 100x90mm 6,33€ printen 1,35 € shipping 1,61 € duties taxes
even terug gezocht pakketje was na 14 dagen binnen,maar als je meer gaat bestellen, gaat gewicht en daar door natuurlijk ook shipping kosten extreem omhoog
Mijn ervaring tot nu toe is dat je goedkoper alles los van elkaar kunt bestellen.
Mits je niet teveel per maand besteld, die korting op de verzendkosten is meen ik maar voor 3 orders per maand.
Horsman
Golden Member
dat dacht ik ook al, beter kleine beetjes per keer,
in de lijst pcbhopper stond elecrow als voordeliger dan jlc, maar na uploaden gerber 40*110mm bleken er toch hogere kosten
ja buckfast heb ik ook gemerkt, eerst ligt het in utrecht en later weer in duitsland , maar het komt wel aan,
ook is mijn idee dat het allemaal in bubble plastic naar duitsland gaat
misschien daar een jlc distributie punt,
en daar omgepakt word in jlc doosjes en daarna met dhl verder gaat
het is altijd netjes aangekomen