Goedkoop tweedehands een FKI55-2 op de kop kunnen tikken. Deze heeft een aansluitwaarde van 3500W (enkelfasig). In de keuken is een kookgroep (2x 16A) aanwezig.
Intern heeft de kookplaat tweemaal 1500W+2000W. Deze is intern ook netjes uitbedraad in L1+N1 en L2+N2. ALles aangesloten op de perilex wat zonder issues werkt.

De kookplaatcontroller heeft alleen nog een aansluitwaarde van 3500W ingesteld staan waardoor ik niet alle kookplaten op vol vermogen kan gebruiken. De importeur (Domest) geeft aan dat dit niet is aan te passen en een andere controller cq kookplaat gekocht moet worden.

Is er iemand die hier ervaring heeft om de aansluitwaarde te verhogen?

Kort door de bocht: Nee helaas dat gaat niet. De electronica is gebouwd voor 2x grote en 2x kleine pit resp. 2000 en 1500W, dat is niet te wijzigen want dan moet je ook de spoelen vervangen dus eigenlijk complete ombouw van de kookplaat. Waar heb je die info vandaan dat je vermogen kan verhogen van de plaat? Dit zijn de ZGN Renovatie plaatjes welke beperkt zijn in vermogen. Waarom kan je niet vol vermogen kiezen, wat gebeurt er dan? Ja, klopt, je kan niet alle 4 ( 2 om 2)de pitten op vol vermogen zetten.. Het beste is deze weer te koop zetten en een zwaarder alternatief aan te schaffen. Een fatsoenlijke plaat is tegenwoordig 6500-7500 Watt Piek piek op alle registers open

Hi SMD, ik had gehoopt dat dit relatief eenvoudig te fixen zou zijn met een jumper of toetsencombinatie (service menu?). Mede omdat intern de bedrading wel netjes L1, L2, N1 en N2 is gelabeld. De L1+L2 en N1+N2 zaten origineel parallel op de 16A snoeraansluiting. Deze heb ik nu opgesplitst voor de 2x16A kookgroep.

Wanneer ik één 2000W pit op maximaal (9) kunnen de andere 1500W pitten maar op stand 4 of 5. De andere 2000W pit kan ik in zijn geheel niet aanzetten. Misschien dat ik de plaat nog even helemaal open haal om te kijken of er nog iets mogelijk is. Parallel maar eens kijken of ik nog iets anders kan scoren op MP.

Thanks voor het meedenken in ieder geval!

Soms kan het niet omdat de print zelf het niet aan kan. In deze ultra cheapoos zitten veelal maar 2 transistoren ipv 4.

Idd EricN, de print kan het zeker niet aan en organine is deze voor de 230V stekkermarkt gemaakt.

Helder verhaal Eric en SMD. Dan laat ik deze plaat lekker in elkaar zitten en ga kijken naar een andere oplossing. Bedankt voor de info en meedenken!

De kookplaat is specifiek voor 1 fase 230 volt gemaakt en verdeeld het vermogen over alle vier de kookplaten.
Ik heb ook zo'n 1 fase kookplaat en die regelt als de kookplaten allemaal op vol vermogen aanstaan niet zo extreem terug als die van u doet.
Mijn advies zal zijn de kookplaat weer op 1 fase 230 volt terugbrengen en of u nu 1 fase van een perilex stekker of een randaarde stekker gebruikt maakt niet uit.