Ik wilde net een duimpje smiley geven, maar die lijkt niet aanwezig. Kan die toegevoegd worden? Dat zou deze: ^O^ combi zijn.
Dat ging over een post liken of disliken volgens mij. Maar ik doel op een aanvulling in de reeds bestaande smileys. Als ik nu in een reactie een "goed gedaan/gezegd/opgemerkt/gevonden "emotie" wil laten blijken heb ik de keus tussen blij
en aanbidding/verafgoding 
Smiley's worden ook wel emoticons genoemd en wat dat aangaat mis ik dat stukje nuance tussen de uitersten
- 

maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik heb even in het bakje met reserveduimpjes van het transistorforum gegraaid voor Jeroen, maar als een andere beter in het forumthema past kan dat natuurlijk ook.
Een duimpje zou handig zijn.
Nu is het een +1 maar dat is meer dat je het er mee eens bent.
Als Jeroen nog wat duimpjes heeft liggen duim ik daar ook voor .
Een animated emoticon gif uploaden met een transparency achtergrond lukt niet echt...
[Bericht gewijzigd door Bobosje op (98%)]
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
"duims op" in de draadtitel? "duimse maten" ken ik wel, in Vlaanderen worden houten balken en ook nagelen nog wel eens duims gemeten. Maar dit vind ik toch maar vreemd, bedoeld was toch "duimen op", zou ik denken? Moderator?
@rob040: nee, die andere draad gaat over de mogelijkheid om een bericht te taggen, negatief of positief. Hier gaat het alleen om de bibliotheek van beschikbare emoticons.
[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op (28%)]
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Nâh, -s is het nieuwe meervoud... 
Maar misschien wilde TS het hele draadje 25.4mm ophogen?
Dan rijst natuurlijk wel de vraag of dat met een door maagden bij volle maan geschuurd kersenhouten blokje met gulden snede verhoudingen moet, of dat een doodordinaire nylon afstandshouder volstaat...
Groets. 
nonius
set SCE to AUX.
Hier gaat het alleen om de bibliotheek van beschikbare emoticons.
Er was een tijd, vóór het WWW, op BBS-en, Usenet en IRC, dat we onze smileys nog helemaal ambachtelijk zelf met de hand maakten.....
Die archaïsche methode werkt nog steeds en kan een mens uit de brand helpen:
^B
Grtz!
Op maandag 9 maart 2026 18:37:54 schreef nonius:
[...]Er was een tijd, vóór het WWW, op BBS-en, Usenet en IRC, dat we onze smileys nog helemaal ambachtelijk zelf met de hand maakten.....
Die archaïsche methode werkt nog steeds en kan een mens uit de brand helpen:
Grtz!
Effe proberen ^O^
: ^O^
Nee, bij mij werkt die methode niet.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op maandag 9 maart 2026 18:33:02 schreef fatbeard:
Nâh, -s is het nieuwe meervoud...Maar misschien wilde TS het hele draadje 25.4mm ophogen?
Dan rijst natuurlijk wel de vraag of dat met een door maagden bij volle maan geschuurd kersenhouten blokje met gulden snede verhoudingen moet, of dat een doodordinaire nylon afstandshouder volstaat...Groets.
Doe maar gewoon nylon, dan doe je al geks genoeg. 
Heb je ook geen gezeik van die maagden over wat die verwachte dat er bij volle maan geschuurd zou worden.

Op maandag 9 maart 2026 21:04:57 schreef KGE:
Schijnt dat de jonge generatie een 'thumbs up' passief aggressief vindt...
Dat heeft AI of Feestboek ze gezegd, daar krijgen ze de middelste vinger voor van mij 
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Schijnt dat de jonge generatie een 'thumbs up' passief aggressief vindt
"passief aggressief"?? zoiets als een "negatieve anode"
???
Overigens zegt men in het Antwerpse wel eens: "t Schijnt? t Schijn stinkt!" wat verwijst naar een riviertje waarin nogal wat riolen uitkwamen.
nonius
set SCE to AUX.
Het nieuwe modewoord is 'micro-agressie'....
Wel bij de tijd blijven, mensen!
Fatbeard, kun je wat meer vertellen over die maagden bij maneschijn? Je hebt m'n belangstelling gewekt. Maar hopelijk zijn het toch wel geen maagden met baarden.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op maandag 9 maart 2026 21:51:53 schreef Arco:
Micro-agressie:[bijlage]
Ja die ! 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op maandag 9 maart 2026 21:45:55 schreef nonius:
Het nieuwe modewoord is 'micro-agressie'....
Da's alweer 20 jaar oud toch? En gelukkig voornamelijk aan de overkant van de plomp gebleven.
In plaats van de schaterlach schijnt er tegenwoordig ook wel eens een doodshoofd gebruikt te worden. Zoals de Fransen lang geleden al typten toen de emoticons nog niet bestonden: MDR.
Op maandag 9 maart 2026 21:51:53 schreef Arco:
Micro-agressie:[bijlage]