fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Mijn beeld gaat sinds het grote onaangekondigde(!) 'onderhoud' van Ziggo in de wijk een week of zo geleden onregelmatig voor onregelmatige tijden (0.1-3s) op zwart (soms met de mededeling "geen DHCP") om met een soortgelijke random tijd later weer verder te gaan alsof er niets is gebeurd; het audio loopt (meestal) gewoon door.
Het probleem lijkt sterk op het probleem wat RAAF12 heeft, maar ik wilde het topic niet kapen vanwege de andere opstelling.
Vóór dat grote 'onderhoud' had ik geen problemen met deze setup, het heeft drie weken prima gefunctioneerd.
Ik kijk naar een verder goed functionerende Fujitsu P24W-5 ECO monitor die met een 1.5m HDMI kabel is aangesloten op een Humax IRHD-5500C ontvanger.
De kabel (QGeeM) is nieuw, maar met andere kabels (CableMAX, 2 soorten merkloos) heb ik dezelfde ellende; met een andere Humax 5500C eveneens.
Ziggo is nogal onbehulpzaam en wil eigenlijk alleen superdeluxe alles-in-1 pakketten verkopen, maar daar heb ik geen trek in: ik kijk geen 25 uur per dag naar teveel van hetzelfde en heb mijn internet en telefoon van XS4all (KPN).
En om nou ook TV van KPN te nemen: "niet al je eieren in 1 mandje leggen"...
Moet ik omzien naar een andere ontvanger of beeldscherm (zoja, welke raden jullie aan) of is er een min-of-meer simpele fix voor dit probleem?
Kan je PC monitor volgens spec. wel overweg met 1920x1080@50Hz (met name de 50Hz vertikale refresh).
Niet iedere PC monitor ondersteund 50Hz.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ziggo voor de tv en kpn voor internet/gsm? lijkt me duur om 2 providers te hebben. kpn is al glas? want dat is sowiso stabieler als die coax ellende..
ik zag onlangs al meerdere ziggo straatkasten waar interlinks ed in werden vervangen, leek op een netwerk upgrade weer.
[Bericht gewijzigd door testman op (29%)]
Ik heb al jaren internet en tv van kpn ( voorheen Xs4all) , de laatste 2 jaar via glasvezel, werkt super stabiel.
Dat kon ik van Ziggo niet zeggen, ellendezooi was dat.
De kaart in de tv niet goed te lezen, internet wat er iedere nacht weer een tijd uitlag door "onderhoud".
Leuk als je een - toen nog- eigen mail en dataserver draait.
Maar daar is FB niet mee geholpen.
Kan je proberen de ontvanger een vast ( vrij) ip adres te geven in plaats van dynamisch?
De dhcp server in een aantal Ziggo kabelmodems is niet de meest stabiele als je er wat anders dan windows aan hangt.
Is het proberen waard.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Beste mensen, ik voeg die links niet voor niets toe...
Ik wordt dylsectisch op mijn oude dag: de melding is "geen HDCP"; zelfde letters, iets andere volgorde...
Maar die melding blijft dus hooguit 0.2 seconde (meestal korter) in beeld, net genoeg om te zien dat er wat staat, maar niet lang genoeg om goed te zien wát.
De ontvanger heeft geen ethernet-aansluiting: alleen coax, HDMI en mini-DIN 9.
Werd indertijd aangeboden als alternatief voor wie geen digitale TV had (ik dus)...
Heeft jaaaaren goed gewerkt, maar toen mijn TV de geest gaf moest ik wat: toen bleek de HDMI uitgang van 'mijn' doosje het niet te doen. Een andere opgesnuffeld op MP: beeld en geluid, ik blij.
De monitor kan het duidelijk wel: hij geeft gewoon beeld en meldt desgevraagd 1080 p - 56kHz/50Hz - HDMI.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
geen hdcp, dat scheelt nogal ja. dan pikt de content die je kijkt het niet dat er blijkbaar geen hdcp op de irhd-5500c zit. dit probleem ook al eens gehad 10 jaar terug bij iemand die op een ouwe beamer netflix keek via upc.
op t ziggo forum kom ik deze storing ook tegen, en 4 jaar ouder ook al.
Of koop een nieuwe decoder zoiets als Humax iHDR-5200C.
Met twee tuners en 500GB HD waarmee je kunt opnemen en opnames kunt copieren naar je PC eventueel (via USB aansluiting). Zitten o.a. USB, LAN, SCART, RCA en HDMI aansluitingen op.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Intermittent HDCP is wat anders dan geen HDCP.
Ik zou aan de verbinding denken of aan een softwareprobleem waardoor de HDCP zo nu en dan niet compatibel is.
Het is nu beter, maar enige tijd geleden viel bij mij ook s nachts vaak het signaal weg. Heel irritant, soms na 5 minuten terug, maar ook na uren. Ziggo gebeld, wisten van niets.
Laatst nog weer even, gelukkig maar heel kort.
S avonds nooit uitval, en aangezien we niet geloven in toeval kan het niet anders zijn dan onderhoud/update. Bijzonder onsportief om het niet even op de site te zetten. In het begin zocht ik me een ongeluk naar de oorzaak.