Die dingen werken op de nabijheid van telefoontjes en geven versleuteld de positie door. Iedereen met een Android, meestal Samsung, Apple foontje doet mee in de hele wereld. Speciaal BT chippie maakt binnen +/- 15 meter contact. Ik heb die dingen in de auto, koffer, sleutelbos en laptoptas zitten, In de beurs een speciale in CC formaat. Die heeft een hele platte accu.
Anyways, deze doet heulegaar nix meer. Ik ben al aan het meten, maar heb geen digitale fratsen staan. De cel is gewisseld. Is hier nog eer aan te behalen of gewoon wegpleuren en een nieuwe kopen? Ik heb ze zowel van $$$$ Apple als van cheap Action, zoals dit model. De asferische lens in de TL loupe lamp mag ook weleens vervangen worden. Geen idee of dat koop is. Maar dat is weer een ander item.
Bonus voor wie de opdruk van de ballpoint herkend.
Foto: iPhone 13 Pro Max, belichting: ronde TL door de lens van de loupelamp. De Lidar werkt niet op deze afstand.
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Ik ben al aan het meten, maar heb geen digitale fratsen staan.
Wat bedoel je hiermee, gebrek aan meetapparatuur of dat er geen digitale signalen zijn?
Is er wel een clock aanwezig?
[Bericht gewijzigd door vergeten op (75%)]
Nope geen clock helemaal dead as a dodo. Drie fabrieks oscilloscope's, een zelfbouw (Hameg clone met buizen) heeft een ouwe maat staan verderop in de city én een Fluke 867B die ook plaatjes doet, maar er staat geen data analyser in het appartement.
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Dan zou ik gaan kijken of:
- Chips wel (genoeg)voedingsspanning?
- Geen C's in sluiting?
- Diodes ok?
- Weerstanden nog de goede waarde?
Eventueel de resultaten vergelijken met een werkend exemplaar.
[Bericht gewijzigd door vergeten op (16%)]
Dat is een goeie! Even die anderen openmaken! Maar nou eerst verder met het koudmakende mengsel van de ijsmachine. Druk, druk, druk en moet ook nog op reis. AOW'er on the run.
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Dat klok/oscillatortje heb ik al eens defect gezien in een radio-ontvangertje waar er met een PLL een 2,4 GHz ontvanger van gemaakt werd ten behoeve van op afstand bedienen van de sluiter van m'n fotocamera.
Maar eerst bleek de 3,3 Volt afwezig door een defecte spanningsregelaar die (hoogstwaarschijnlijk) te krap ontworpen was (6 Volt maximum ingangsspanning, in een toepassing met een 2-cel-in-serie lithium accu...)
Dus, spanningen meten is stap 1 (en dat kan ook zonder scoop 
Yep drie scopes zijn ermee opgehouden, de buizen Philips, geschonken door wvogel57 laat nog wel een stip zien. De rest moet ik nog nakijken. Een Becker Circuitmate en een Hameg. Meters zijn wel OK. Zal binnenkort de draad weer oppakken.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (26%)]
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
De processor is een Cortex M0 met 512kb flash en 64kb RAM.
https://jlcpcb.com/api/file/downloadByFileSystemAccessId/8588894389971…
Ik schat "bevestigd" dat het hem is. Ik zie het 16MHz kristal op pootje 16/17, en de mogelijkheid voor een 32kHz kristal op pootje 18/19. Pootje 24 RF antenne is ook aannemelijk