Hallo,
Ik wilde reageren op een eerder bericht maar dat is meer dan 90 dagen oud. Vandaar deze nieuwe vraag.
Ik heb dus een IKEA hygienisk 303.319.e7vaatwasser met PNC: 911434379/05 en deze is gestopt met de warm water productie. Inmiddels heb ik het verwarmingselement doorgemeten en deze geen 27 ohm retour. dit lijkt me voldoende.
Vervolgens heb ik de printplaat eruit gehaald en dit is gewoon een bordje met een microprocessor erop en aan de andere zijde een vierkante chip waaronder 3 kleine condensatoren zijn gesoldeerd. Vanwege mijn beperkte kennis zou ik me graag verdiepen in het service manual. Is er iemand die dit voor mij beschikbaar heeft? Uiteraard zijn verdere tips meer dan welkom.
Alvast bedankt
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Een foto van het typeplaatje geeft meer info dan jouw typenummer met mogelijke type of overname fouten, en is hier op CO ook zeer gewenst 
Een verwarmingselement van 27Ω komt ongeveer overeen met 2000watt bij 230volt, is dus niet stuk!
Ook de aansturing gecheckt denk aan relais(contacten) of een Triac.?
Schema aankomen is lastiger, voor zover ik weet is dat met Ikea spul niet te doen. Hij zal overeenkomen met een ander "plakmerk" want Ikea bouwt ze niet zelf. Maar welke dat is weten anderen misschien wel.
Geen foutmeldingen?
Gezien het een PNC nummer heeft is het een AEG vaatwasser. Op de motor zit een tacho spoel, die gaan vaak stuk. Detecteert electronica geen snelheid, is er geen verwarming
Dank zover voor de reacties ik zal de tacho spoel gaan doormeten en ik zal mijn bevindingen hier posten.