Beste, ik heb een miele wasmachine type WKH131
het probleem begon zowat een week geleden met de melding watertoevoer.
Ik heb de filter achteraan gereinigd (was vuil) en terug aangesloten, nadien heeft het machine 1-2 keer normaal gewerkt en nadien is het terug begonnen vooral bij een lange was 2 uur of langer.
iemand advies ? wat ik nog kan controleren of wat er eventueel stuk kan gaan,
dank
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Eerst moet je weten of het toestel liegt!
Komt er water en loopt het goed? Dan liegt de machine. De flowmeter zal stuk zijn. Kijk onder de zeepbak op de trommel of er lekrest is. Flowmeter simpelweg uitprogrammeren
Loopt het water wel traag dan moet je de waterweg nakijken. Filters die je overgeslagen hebt.
Ik heb het denk ik gevonden, achteraan in de zeepbak zat enorm veel vuil, (inlaat water ?) zie foto bijlage
Ik kreeg de laatste tijd ook vaak melding hygiene ik liet hem dan het programma afwerken om de machine te reinigen maar dit kwam freq. voor
Ik heb die achterkant gereinigd en hij heeft intussen 2 x gewassen en lijkt ok te zijn.
van wat dat vuil kan zijn zeep komt daar mi niet direct mee in contact of van 'vuil' regenwater
bedankt iedereen
EricN
Er is dus lekkage. Moest het terug komen:
Koppel de flowmeter los. Ik doe dit door intern de 2 veertjes weg te plooien. Daarna in de programmeer modus de flowmeter uit zetten. Dit voorkomt dat je een ganse waterverdelen moet aanschaffen.
Ik snap relatie probleem opgelost en lekkage, verwijder flow meter niet EricN. Maar de vuiligheid is bacteriën van de lade dichthouden en damp uit machine, dan gaat broeien. Lade na gebruik openhouden voorkomt dit.
EricN
Bij deze modellen gebeurt het zeer frequent dat de zeepbak lekt achteraan aan de waterverdeler. In de meeste gevallen is het opgelost door de bovenzijde er af te halen en in de gleuf die op de zeepbak onderkant past wat silicone in te doen. Ik gebruik flex7. Maar ondertussen heeft de lekkage in de helft vd gevallen op het reedkontakt gelekt met zware oxidatie/kruipstroom tot gevolg. Je kan dat dan renoveren maar bij de volgende lek zit je weer geplaagd met die nutteloze flowmeter. Zonder werkt dat even goed. Dus, ik plooi de 2 gouden contact veren om zodat de reed print geen verbinding meer maakt met de positie print en programmeer de flowmeter uit. Klant goedkoop gesteld en geen wederkerend issue meer.
zou het kunnen van teveel zeep ? (schuim) dat dit terug naar bovenkomt en vandaar die troep achterlaat ?
dank
gr