Hoe kan ik deze pc voeding Dell H305P-00 aanzetten zonder PC om te testen.
PC start niet op en ventilator van voeding draait ook niet.
Misschien heeft iemand en nog een liggen.
De ventilator in de PC voeding zou normaliter gewoon moeten draaiien.
Zit er een zekering in de voeding? Is die nog heel?
Zo'n voeding heeft een signaal nodig ( PS_ON) om te starten.
Die moet met massa verbonden worden.
Vaak ( bij een ATX voeding) is het een groene draad, maar NIET bij alle voedingen!
Even via google uitzoeken welke pin het is bij die voeding.
De ventilator gaat ook pas aan als PS_ON aanwezig is.
[Bericht gewijzigd door revado op (10%)]
IJzerhersteller
Een supertweeter heeft altijd 0% vervorming. In de meterkast heb ik audiofiele gouden zekeringen op de wasmachine groep. Eerst hoorde ik nauwelijks verschil. maar na 100 uur inspelen, FANTASTISCH!
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Helaas is het etiket niet leesbaar maar op een normale ATX voeding zit een 5V standbyspanning. Die moet er ook zijn als de voeding uit staat. Als die er niet is, gaat er nooit wat gebeuren.
Als de 5V standbyspanning er wel is (ook even onder belasting testen) dan is het moederbord stuk.
In beide gevallen heeft het geen zin om hem te proberen aan te zetten. Als de standbyspanning ontbreekt, gebeurt er gewoon niks. Als het probleem in het moederbord zit, zal er met een beetje geluk wel ergens een fan aangaan maar de kans dat hij opstart is erg klein.
[in bovenstaande ging ik er om een of andere reden van uit dat je hem in de PC wilde testen, de laatste alinea kan vervallen]
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (11%)]
Aan TS, welk type Dell pc is het, zag de vraag in V @A staan.
Wat Maarten zegt, even kijken of de 5 volt er wel is.
Op vrijdag 10 april 2026 23:46:11 schreef revado:
Zo'n voeding heeft een signaal nodig ( PS_ON) om te starten.
Die moet met massa verbonden worden.
Vaak ( bij een ATX voeding) is het een groene draad, maar NIET bij alle voedingen!
Even via google uitzoeken welke pin het is bij die voeding.De ventilator gaat ook pas aan als PS_ON aanwezig is.
Dat zou dan pin 13 of pin 11 moeten zijn.Zie ook https://www.smps.us/power-connectors.html
Op zaterdag 11 april 2026 07:37:43 schreef revado:
Aan TS, welk type Dell pc is het, zag de vraag in V @A staan.
Wat Maarten zegt, even kijken of de 5 volt er wel is.
"Power Supply for Dimension 3100 5100 5150 E310 E510 E520 E521 OptiPlex MT GX320 GX620 PowerEdge SC430 SC440"
https://www.cpumedics.com/dell-h305p-00-305w-power-supply-for-dimensio…
(1) 6-Pin Dell Proprietery Connector (P4) (1.5") Die pinning lijkt mij belangrijk voor de werking en om de voeding los te kunnen testen.
Op maandag 13 april 2026 19:01:08 schreef M-i-c-h-e-l:
Ik heb deze liggen om ATX voedingen mee te testen.
Inpluggen en je ziet netjes alle spanningen.
Daar heb ik al veel plezier van gehad.[bijlage]
Zet die de voeding ook aan met de pwr pin?
Handig ding!
Voor het geld hoef je het ook niet te laten ik laat er een meekomen bij een volgende bestelling.
M-i-c-h-e-l
Honourable Member
Op maandag 13 april 2026 19:16:31 schreef revado:
[...]Zet die de voeding ook aan met de pwr pin?
Handig ding!
Voor het geld hoef je het ook niet te laten ik laat er een meekomen bij een volgende bestelling.
Je prikt de connectoren erin en het apparaatje doet de rest.