Zoals de titel zegt, ik ben op zoek naar dunne snoer/draad.
Iets van awg28 / awg30.
Draad op verschillende lengtes en gestript.
Bijv een assortimentje van 5, 10 en 20cm dan ben ik al blij.

ja, dat komt in de buurt, maar ik heb je het liefst recht, en niet gebogen.
Ik ben al aan het zoeken naar dit soort draad. Maar recht is er bijna niet...of het is meteen awg24, en dat is echt te dik

Een stuk UTP kabel slachten, stugge draad en dan kan je de stukjes maken zoals je wil.

Of, als je het hebt (of er nog aan kan komen), PTT binnenkabel.
Is de perfecte dikte...

Op maandag 20 april 2026 19:32:31 schreef MrNiles:
..of het is meteen awg24, en dat is echt te dik

Misschien even vertellen wat je er mee wil doen. DK suggereerde dat het voor een breadboard is, maar dat heb je niet bevestigd.
Maar als het voor een breadboard is, dan is AWG 24 niet te dik.

En zoals anderen zeggen, sloop een telefoonkabeltje of een UTP, dan kun je maken wat je wil.

Je kan (stugge) draad vrij goed recht maken door een uiteinde in een bankschroef in te klemmen, dan het klosje af te rollen en dan zo hard aan het uiteinde trekken dat het wat uitrekt.

Je kan hem nog rechter maken door tijdens het strak trekken ook nog torsie toe te voegen. B.v. door het losse uiteinde te strippen, in een boormachine te zetten en die een beetje te laten draaien (ong. 10 tot 20 omwentelingen per meter draad).

Wire-wrap draad.

Dat is in standaard lengtes verkrijgbaar, te beginnen met een geisoleerd stuk van 2" en twee blanke uiteinden van 1". Ik meen te herinnneren 30AWG.
Mocht de isolatie in de weg zitten, dan is die met het juiste gereedschap gemakkelijk te verwijderen.

Als je heel veel nodig hebt.... Ik heb een kabelknip apparaat. Maar ik gebruik hem voor AWG18 draad. Ik weet niet of "veel dunner" nog wel goedgaat... En het instellen... ik vind het een crime. Sinds zeg maar "dag 2" wil ik hem iets dieper of minder diep laten knippen, maar dat heb ik nog steeds nooit ingesteld...