Martin V
Telefunken Sender Systeme Berlin
Wat ik ga maken is een rack waarin kleinere kastjes worden geschoven, met op de achterkant van die inschuif kastjes, alle voedingspanningen komen en signaal voerende leidingen. De hoogste spanning op die connectoren is de netspanning, dus zeg 250 Volt. De connectoren in het rack zijn female en die op de kastjes zijn male connectoren. Ze mogen best wel robuust zijn, niet te klein. Ik dacht eerst hier gebruik ik DIN41612 pcb connector strips voor, maar mogelijk dat jullie iets beter kunnen verzinnen. En tenslotte waar zijn ze te koop. Alvast hartelijk dank.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ik gebruik de Samtec ET60 vaak, is in alle denkbare configuraties te configureren voor AC en data.
(de power contacten zijn 60A per stuk)
Gerard*
Statistics are like a bikini: What they show is suggestive, but what they hide is vital.
Hou er rekening mee dat het aardcontact langer moet zijn ofwel eerder contact moet maken dan de netspanningscontacten en logischerwijze ook als laatste moet verbreken.
De DIN41612 H15 is bij mijn weten standaard voor deze constructie. Dat is de versie met "faston" contacten.
Deze zijn bij mijn weten echter niet hot pluggable, waar Gerard* op lijkt te duiden.